"جورجیو ناپولیتانو" رئیس جمهور ایتالیا امروز پنجشنبه گفت تهدید متحدان سیلویو برلوسکنی نخست وزیر سابق ایتالیا به خروج از دولت ائتلافی حاکم به منظور سرنگون کردن دولت انریکو لتا نخست وزیر ایتالیا، نگران کننده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازخبرگزاری آلمان؛ نمایندگان حزب "مردم آزادی" که "برلوسکنی" عضو آن است چهارشنبه شب اعلام کردند در صورتی که کمیته سنای ایتالیا در تاریخ چهارم اکتبر آینده با برکناری برلوسکنی از سمتش موافقت کند، دسته جمعی استعفا خواهند کرد.

به شکل گسترده این احتمال وجود دارد که نتیجه رای مجلس سنا به نفع برلوسکنی نخواهد بود. پیش بینی می شود برلوسکنی یک سال را در بازداشت خانگی بگذراند یا سرگرم ارائه خدمات اجتماعی باشد.

رئیس جمهور ایتالیا از حامیان "برلوسکنی" در مجالس سنا و نمایندگان خواست با رهبرشان اعلام همبستگی سیاسی و انسانی کنند بدون آن که روند فعالیت مجالس سنا و نمایندگان را در معرض خطر قرار دهند.

"گالیلمو بیوانی" رهبر حزب دموکرات که وابسته به جناح چپ میانه است و از دولت لتا حمایت می کند خشم خود را از موضع اعضای حزب برلوسکنی ابراز کرد. وی تهدید حزب برلوسکنی به خروج از کابینه را ناشی از نداشتن احساس مسئولیت در خصوص منافع کشور دانست.

این تهدید در شرایطی صورت می گیرد که اتحادیه اروپا هشدار داده است بحران دولتی ممکن است رونق اقتصادی در ایتالیا را از بین ببرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار