یک بانوی اسیر ایرانی با بیان اینکه دنیای اسارت رزمندگان دوران دفاع مقدس برای مردمی که آزاد بوده‌اند مبهم و مجهول است، گفت: ضرورت تدوین فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان احساس می‌شد.

معصومه آباد در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره تدوین «فرهنگ‌نامه 80 جلدی اسارت و آزادگان» توسط «مسعود ده‌نمکی» اظهار کرد: در دوران 8 سال جنگ تحمیلی و دو سال پس از آن گروهی از ایثارگران در فضای بسته اسارت بودند واین دنیا برای مردمی که آزاد بوده‌اند مبهم و مجهول است.

این بانوی اسیر ایرانی ادامه داد: نیاز است درب این دنیای اسارت به روی مردم باز و تمام جزئیات آن بیان شود. اما آنچه اهمیت دارد چگونه گفتن این حقیقت هست؛ مردم باید احساس کنند به حقیقتی دست یافته اند که برایشان قابل درک و فهم باشد.

نویسنده کتاب روزنه‌ای رو به آسمان، درباره اثر ادبی پژوهشی انجام شده توسط مسعود ده‌نمکی گفت: گرچه من نسبت به آثار سینمایی آقای ده‌نمکی انتقاد دارم، اما ضرورت تدوین چنین فرهنگ‌نامه در حوزه اسارت همواره احساس می‌شد و امیدوارم دراین اثر حقایق اسارت به درستی بیان شده باشد.

وی درباره این اثر ادبی پژوهشی با بیان اینکه بیش از 40 هزار رزمنده در دوران جنگ اسیر شده‌اند و بخش زیادی از مردم نسبت به آن‌ها شناخت ندارند، گفت: این اثر آقای ده‌نمکی می‌تواند یک سند تاریخی باشد که مورد استفاده آیندگان، پژوهشگران، مورخین و دانشجویان قرار گیرد.

آباد در پایان نسبت به کار بعضی از فعالان فرهنگی حوزه دفاع مقدس انتقاد کرد و گفت: بیشتر قالب‌های کلیشه‌ای و تکراری مورد استفاده قرار گرفته و عموما جاذبه کافی برای مخاطبان نداشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار