گروه پتروشيمي با سهمي به ارزش 1 ميليارد و 311 ميليون دلار در بين كالاهاي صادر شده از گمركات استان خوزستان رتبه نخست كالاهاي صادرات را در 5 ماهه نخست سال 92 به خود اختصاص داده است.


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در 5 ماهه نخست سال 92 در بين كالاهاي صادراتي گمركات استان خوزستان گروه پتروشيمي با سهمي بالغ بر 1 ميليون و 513 هزار تن كالا به ارزش 1 ميليارد و 311 ميليون دلار كه عمدتا شامل گاز و محصولات شيميايي و پلي اليكن مي‌باشد داراي بيشترين ارزش كالاهاي صادراتي مي باشد.  
 
هم چنين ايران در اين مدت بالغ بر 412 هزار تن كالاهاي كشاورزي به ارزش 138 ميليون دلار از گمركات خوزستان صادر شده كه عمده كالاهاي اين گروه تره بار و سبزيجات است.  
 
براساس اين گزارش گروه صنعتي در رتبه سوم كالاهاي صادر شده است كه بالغ بر 2 ميليون و 360 هزار تن كالاهاي معدني به ارزش 122 ميليون و 887 هزار دلار صادر گشته كه عمده محصول اين گروه مصالح ساختمان و سيمان و كلينگر است.  
 
براساس اين گزارش گروه صنعتي و گروه فلزات نيز از ديگر كالاهاي صادراتي اين گمرك بوده كه در گروه صنعتي 86 هزار تن كالاي صنعتي به ارزش 42 ميليون و 699 هزار دلار كه شامل مواد غذايي و ساير محصولات صنعتي است صادر شده و در گروه فلزات 34 هززار و 792 تن كالا از نوع فلزات مانند آهن آلات و فولاد به ارزش 10 ميليون و 933 هزار دلار صادر شده است.  
 
لازم به ذكر است كه در 5 ماهه نخست سال 92 كالاهاي فروش و صنايع دستي به ارزش 3 ميليون و 291 هزار دلار از گمركات استان خوزستان صادر گشته كه سهم وزني و ارزشي اين گروه كالا از كل صادرات بسيار ناچيز بوده است. 
برچسب ها: پتروشیمی ، صادرات ، محصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار