عضو كميسيون كشاورزي مجلس با بيان اينكه عدم حمايت از چاي كاران و توليدات داخلي از علل اصلي تصويب تحقيق و تفحص از سازمان چاي بود گفت: مصرف چاي در ايران بسيار بالاست از اين رو به عنوان يك محصول استراتژيك شناخته مي شود بنابراين بايد اصطلاحاتي در آن صورت پذيرد.

هدايت الله ميرمرادزهي نماينده مردم سراوان و زابل در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص تحقيق و تفحص از سازمان چاي اظهار داشت: با توجه به مشكلاتي كه براي چايكاران در شمال كشور به وجود آمد نمايندگان با دعوت از مسئولين مربوط و شنيدن دفاعيات آنها سرانجام اقدام به موافقيت با تحقيق و تفحص از سازمان چاي كردند. وي با بيان اينكه چاي يكي از محصولات پرمصرف در ايران است از اين رو تبديل به يك محصول استراتژيك شده است افزود: اصلي ترين عامل اتخاذ اين تصميم عدم حمايت از چايكاران و عدم پرداخت به موقع پول آنها بود.
ميرمرادزهي ادامه داد: نتيجه اي كه از عدم حمايت از توليد داخل و توليد كننده به وجود آمد نابودي مزارع چاي و انگيزه كشي چايكاران بود كه با توجه به مصرف بالاي اين محصول در ايران اين مسئله مي تواند تاثير منفي زيادي در سيكل توليد چاي و مصرف كنندگان آن بگذارد. عضو كميسيون كشاورزي آب و منابع طبيعي مجلس گفت:‌تحقيق و تفحص از سازمان چاي روي روال قانوني مجلس و پس از انتخاب افراد تحقيق كننده انجام خواهد شد.
برچسب ها: چای ، تصویب ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار