مدير عامل اتحاديه سراسري دامداران با اشاره به توزيع كند و محدود نهاده‌هاي دولتي گفت: در صورت حل نشدن مشكلات مربوط به ارز مشكلات زيادي براي توليدكنندگان و مصرف كنندگان ايجاد مي‌شود.

سعيد سلطاني سروستاني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تاكنون مشكلات دامداران در زمينه نهاده‌هاي دامي برطرف نشده و همچنان در حال پيگيري اين موضوع هستيم.  
 
وي با بيان اين كه مسئول قول دادند به زودي مشكل تامين ارز 1226 حل شود افزود: نهاده‌هاي دولتي به مقدار محدود و به كندي در حال توزيع هستند.
 
سلطاني ادامه داد: با مشخص شدن وضعيت ارز و هم چنين با ترخيص كشتي‌هاي سرگردان بر روي آب‌ها و تخليه بار آن‌ها مشكلات توليدكنندگان حل مي‌شود.  
 
وي ادامه داد: افزايش قيمت نهاده‌ها سبب افزايش قيمت تمام شده توليد شده و در صورت ادامه روند فعلي قيمت گوشت و فراورده‌هاي دامي نيز افزايش مي‌ِيابد.  
 
سلطاني با اشاره به اين كه مسئولان بايد در بازار علوفه ايجاد ثبات كنند افزود: در چند هفته اخير قيمت نهاده‌هايي مثل ذرت و سويا در بازارآزاد به ترتيب بيش از 50 و 40 درصد افزايش يافته بود كه همين امر سبب افزايش قيمت تمام شده توليد شد.
 
وي با بيان اين كه تخليه بار دو كشور حامل نهاده با ارز 2470 سبب ايجاد تعادل نسبي در بازار نهاده شده است تصريح كرد: در صورتي كه مشكلات مربوط به ارز سريع‌تر حل نشود تاثيرات بدي بر بازار نهاده و توليد مي‌گذارد و ايجاد مشكلات جدي مي‌كند.  
 
به گفته سلطاني در حال حاضر قيمت هر كيلو سويا و ذرت در بازار آزاد به ترتيب حدود 1500 و 1000 تومان است.
برچسب ها: توزیع ، نهاده ، دولتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار