روزنامه الاخبار لبنان سخنان بشار اسد رئيس جمهور سوريه در جمع برخي از هيئت هاي ديدار كننده با وي را منتشر كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"بشار اسد" در سخنان خود در جمع برخي از هيئت‌هاي ديدار كننده با اشاره به اينكه اوضاع امروز بالاتر از ممتاز شده است دليل خود را براي اين گفته اينگونه برشمرد: در آغاز بحران در پي ايجاد جنگ بين طايفه سني سوريه و گروهي از اقليت‌ها كه ادعاي تسلط بر كشور را داشتند بودند اما ما با مديريت، صبر، تحمل و همراهي با ملت اين معادله را بر هم زديم. در شرايط كنوني رئيس جمهور و نظام سوريه با بيشترين محبوبيت همراه شدند. براي جهان آشكار شده است كه جنگجويان و مخالفان در اقليت و خارجي بوده و ما سوريه و مردم آن هستيم. در نزد مخالفان هيچگونه طرح و برنامه‌اي وجود ندارد. آنها در موضع دفاع بوده و ما در موضع هجوم و آنچه كه آنها انجام مي‌دهند انتقال از موضعي به موضع ديگر است.

رئيس جمهور سوريه در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت:شكستي كه مخالفان به آن دچار شدند نتيجه سردرگمي سياسي وديپلماتيك است.امكان تحرك آنها  در راه غيرعقلاني وجود دارد اما با اين وجود بالاگرفتن اقدامات ديپلماتيك وسياسي وامنيتي جاي تعجب ندارد به دليل اينكه غير واقعي بوده وفضاسازي هاي رسانه اي حبابي در هوا بيشتر نيست.

"بشار اسد" افزود:امحاي تسليحات شيميايي سوريهاموال گزاف وساليان طولاني مي طلبد وچالش هاي زيست محيطي ومشكلاتي را در پي خواهد داشت كه بايد راه حلي براي آن پيدا كرد.تسليحات شيميايي هدف آنها نيست.آنها خواهان تغير موازنه قوا وحمايت اسرائيل هستند.ما توپ را در زمين آنها انداختيم اما در قبال افكار عمومي آمريكايي واروپايي دچار مشكل شدند وهمچنين در داخل مقامات آمريكا.

وي همچنين با بيان اينكه سلاح شيميايي را در دهه هشتاد ميلادي به عنوان سلاحي بازدارنده در مقابله با سلاح هسته اي اسرائيل ساختيم افزود:هم اكنون اين تسليحات به عنوان سلاح بازدارنده به شمار نمي‌روند وما هم اكنون سلاح بازدارنده اي با اهميت وپيشرفت بيشتر براي مقابله با اسرائيل در اختيار داريم.

"اسد" ادامه داد:دفاع روسيه از دشق به معناي دفاع از مسكو است وجنگ آنها در سوريه جنگ با نيروهاي ناتو به شمار مي‌رود.رئيس جمهور روسيه منزوي وارد نشست گروه هشت شد اما با ابتكارعملي از ان خارج شد.ما وي را كمك كرديم كه موقعيت رئيس جمهور آمريكا را تضعيف كرده كه اصلا به دنبال حمله به سوريه نبوده و در اين مورد داراي ترديد دارد ومنتظر برون رفت از آن است.
براساس گفته هاي رئيس جمهور سوريه "باراك اوباما" ضعيف تر وناتوان تر از آن است كه تصميم حمله به سوريه را اتخاذ كند به دليل اينكه نه فقط در سوريه بلكه در خود آمريكا هم شكست خواهد خورد.


وي همچنين در سخنان خود از ورود قريب الوقوع 200 سرباز روسي غير مسلح به خاك سوريه براي قرار دادن تاج گل بر مزار "حافظ اسد" خبر داد.

بشار اسد رئيس جمهور سوريه در پايان سخنان خود در جمع ديدار كنندگانش تصريح كرد:ما اطمينان داريم كه جنگ ما ومتحدانمان جنگ جبهه مقاومت است واگر خدايي نكرده دمشق مورد حمله قرار بگيرد حزب الله وايران مورد تجاوز بعدي خواهند بود.من اطمينان دارم كه "سيد الوفا" به(سيد حسن نصرالله اشاره دارد)توانايي مهار پيامدهاي هرگونه تجاوز ب سوريه را دارد.اما ما بر عدم جرات غرب در اين كار تاكيد داريم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بشار ، اسد ، رئیس ، جمهور ، سوریه ، ایران ، حزب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار