گوشت شتر حاوی پروتئین‌ هایی با ارزش غذایی بالا و تعدادی از ویتامین ‌های مفید و مورد نیاز بدن نظیر و برخی از عناصر معدنی مهم نظیر آهن، فسفر و کلسیم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

گوشت شتر منبع بسیار خوبی برای بسیاری از مواد غذایی مهم و مورد نیاز بدن می‌ باشد. این گوشت حاوی پروتئین‌ هایی با ارزش غذایی بالا و تعدادی از ویتامین ‌های مفید و مورد نیاز بدن نظیر ویتامین ‌های گروه B و برخی از عناصر معدنی مهم نظیر آهن ، فسفر و کلسیم است. همچنین گوشت شتر دارای قدرت مخصوصی در نگهداری هرچه بیشتر آب است که این خاصیت اهمیت زیادی در تعیین برخی از خواص طبیعی گوشت دارد.

چربی شتر

چربی شتر همانند چربی سایر دام های اهلی بر اساس تکنیک ‌های متداول فرآوری، فرآوری شده و مورد استفاده قرار می ‌گیرد. رنگ چربی شتر سفید است که گاهی اوقات رنگ سفید آن به سرخی می ‌زند و تفاوت قابل ملاحظه‌ ای بین لاشه‌ های مختلف حیوانات مشاهده نشده است، علی‌ رغم آن که آن ها از نظر سنی با هم اختلاف داشتند. وزن چربی کوهان شتر تقریباً 1/82 درصد از وزن کل چربی بدن شتر را تشکیل می‌ دهد. میزان چربی موجود در کوهان شتر دوکوهانه در حدود 100 کیلوگرم برآورد می‌ شود. در برخی از مناطق، کوهان شتر به عنوان غذایی خوش طعم مورد استفاده قرار می‌گیرد و به صورت خام و یا آب پز مصرف می ‌گردد و در حالت کمبود غذا به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار می ‌گیرد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، گوشت ، شتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.