شمشیرباز اسلحه سابر ایران گفت: این آخرین دوره حضورم در این رده سنی از مسابقات بود، به همین دلیل باید هر طور که شده صاحب مدال می‌شدم. هرچند بیشتر از هر چیز، قهرمانی برایم مهم بود.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، علی پاکدامن با ابراز خرسندی از کسب مدال طلا در دومین دوره از مسابقات شمشیربازی قهرمانی زیر 23 سال آسیا ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: بی‌ شک این مدال را مدیون یک نفر هستم؛ اگر چه در دو ماه گذشته زیر نظر عبدالحمید فتحی تمرین کردم اما مدالم را مدیون پیمان فخری هستم که در 7 یا 8 سال گذشته مربی من بود و تمام تمریناتم را زیر نظر داشت.
 
وی با یادآوری اینکه امسال آخرین دوره حضورش در مسابقات رده سنی زیر 23 بود، یادآور شد: به همین دلیل باید مسابقات را با کسب مدال به پایان می‌رساندم. البته قهرمانی بیش از هر چیز دیگری برایم مهم بود چون برای آن تلاش زیادی کردم و خوشحالم که موفق به کسب آن شدم.
 
پاکدامن که با غلبه بر فرزاد باهر ارسباران فینالیست مسابقات کویت شد، ادامه داد: این بدترین قرعه ممکنی بود که نصیبم شد. اصلا دوست نداشتم که برای حضور در فینال با یکی از هم تیمی‌هایم بازی کنم و مجبور به شکست او شوم. از قهرمانی و مدال طلا وقتی خوشحال‌تر می‌شدم که با شکست یک بازیکن غیر ایرانی به فینال می‌رسیدم.
 
 
 
این شمشیرباز با اشاره به اینکه حریف کویتی‌اش در فینال، همان بازیکنی بود که در مرحله یک هشتم نهایی مقابل محمد فتوحی به برتری دست یافت، خاطرنشان کرد: البته محمد فتوحی هم می‌توانست این بازیکن را شکست دهد اما فکر می‌کنم جو سالن و چند اشتباه داور روی عملکرد و نتیجه گیری او تاثیر گذاشت. خوشحالم که با شکست این بازیکن کویتی، به نوعی انتقام شکست محمد فتوحی را گرفتم.
 
قهرمان مسابقان اسلحه سابر زیر 23 آسیا اظهار داشت: فتوحی در دوره پیشین این مسابقات قهرمان شد، به همین دلیل فشار زیادی را تحمل می‌کرد. این شرایط جو بازی‌ها را برای او سنگین‌تر کرد. این مسائل هم روی عملکرد او تاثیر داشت اما از این که امسال من قهرمان شدم و مدال طلای اسلحه سابر زیر 23 سال آسیا را در ایران نگه داشتم خیلی راضی هستم.
 
پاکدامن با تاکید بر سطح بالای مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا گفت: کویت، ژاپن و قزاقستان از تیم‌هایی بودند که ترکیب کامل خود را برای این رقابت‌ها در اختیار داشتند حتی چین با ترکیب جدید خود به کویت آمده بود، کسب مدال در این شرایط ارزش زیادی داشت.

علی پاکدامن عصر روز چهارشنبه در دیدار فینال مسابقات اسلحه سابر با نتیجه 15 بر 7 مقابل نماینده میزبان یعنی کویت پیروز شد و به عنوان قهرمانی دست یافت.
برچسب ها: اسلحه ، ایران ، سابر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار