نماينده مردم شهرستان هاي شهركرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي گفت: تاكيد آقاي روحاني در مجمع عمومي سازمان ملل، مبني بر ضرورت گسترش صلح و هم صدا شدن ملت ها براي دوري از جنگ و تفرقه و خونريزي، مي تواند دستور كار جديدي براي مجامع جهاني و بين المللي باشد.

سيد سعيد زمانيان دهكردي، بازتاب سخنان رئيس جمهور در شصت‌‌ و هشتمين اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد را در بخش داخلي و بين المللي مثبت ارزيابي كرد و افزود: دكتر روحاني در سخنان خود، بر صلح طلبي و گفتمان دوري از جنگ تاكيد كرد.
وي، با بيان اينكه ملت ايران هميشه خواهان صلح بوده است اظهار داشت: اين آمريكايي ها بودند كه با كودتا، دولت مردمي دكتر مصدق را سرنگون كردند، جنگ هشت ساله را عليه ايرانيان به راه انداختند و تحريم هاي ناجوانمردانه اي براي فشار به نظام و ملت ايران تصويب و اعمال كردند.
زمانيان، با بيان اينكه مردم ايران از رفتارهاي غربي ‌ها به ويژه آمريكايي ها در موضوع بين المللي خاطره خوبي ندارند گفت: ملت ايران در مقطع زماني كنوني، فرصت اعتماد سازي دوباره‌ اي به اوباما و دولتمردان آمريكايي داده است تا آنها اعتماد ملت ايران را جلب كنند.
عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: مذاكره نيز در شرايط عادلانه، مساوي، بدون پيش شرط و بر مبناي اعتماد عملي و تكريم متقابل قابليت اجرا دارد و در اين شرايط است كه مي توان اميد داشت، مذاكرات احتمالي به نتيجه اي برسد.
وی، با بيان سخنان مقام معظم رهبري در موضوع نرمش قهرمانانه در سياست خارجي افزود: اين رويكرد به هيچ عنوان به معناي عقب نشيني از اصول نيست، زيرا اهداف ملت ايران عوض نشده است و مردم نيز از آرمان ها و اصول خود جانانه دفاع مي كنند/س.
برچسب ها: صلح ، دستور ، کار ، جدید ، روحانی ، مجامع ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.