در گردهمایی فرماندهان سپاه عنوان شد

خاطره سردار کوثري از داماد حضرت امام(ره)/ تنها خواسته امام خميني(ره) از خداوند متعال

فرمانده سابق لشکر 27 محمد رسول‌الله در دوران دفاع مقدس با اشاره به خاطره‌ای از داماد حضرت امام (ره)، مرحوم اشراقی گفت: از امام(ره) پرسیدم شما دوست دارید هدیه خدا چه باشد که ایشان فرمودند؛ تنها عاقبت به خیری.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، "سردار محمد کوثری" فرمانده سابق لشکر 27 محمد رسول‌الله در دوران دفاع مقدس در گردهمایی فرماندهان، بازنشستگان و پیشکسوتان معاونت آماد و پشتیبانی سپاه که به مناسبت هفته دفاع مقدس و سالروز شکست حصر آبادان در قطعه 29 شهدا بهشت زهرا (س) برگزار شد، اظهار داشت:‌ امام خمینی (ره) وضعیت معنویت دنیا را در پایان قرن بیستم تغییر داد که آثارش را همچنان می‌بینیم.  
 
وی با اشاره به خاطره‌ای از داماد حضرت امام (ره)، مرحوم اشراقی افزود: ایشان تعریف می‌کردند در جماران قدم می‌زدند و امام می‌‌فرمودند که اگر خدا بخواهد نعمت یا هدیه‌ای به شما بدهد دوست دارید چه باشد که من گفتم قدرتی بسیار بزرگ و علمی بسیار زیاد که احاطه بر این عالم پیدا کنم تا ببینم این کرات و سیارات چگونه انقدر دقیق و منظم است و سپس از امام(ره) پرسیدم شما دوست دارید هدیه خدا چه باشد که ایشان فرمودند؛ تنها عاقبت به خیری.
 
سردار کوثری تصریح کرد: امام(ره) که در طول عمرش نماز شب و مجاهدتش در راه اسلام ترک نشد و در این راه چندین سال تبعید بود می‌فرماید؛ عاقبت‌به خیری مهم است این چیزی است که ما بیشتر در صف خطر آن هستیم زیرا اگر تصور کنیم جبهه بوده‌ایم و شیطان به طرف ما نمی‌آید، اشتباه است و با دوری از شهدا باعث رنجش خاطر آنها می‌شویم.  
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: فضای از خودگذشتگی، ایثار و شهادت‌طلبی در دوران دفاع مقدس احیا شد و دشمنان از همان ابتدا انقلاب اسلامی آمدند تا گفتمان امام(ره) که بر پایه اسلام ناب محمدی (ص) است را در همان نطفه خفه کنند، زیرا کلام امام (ره) که برخاسته از کلام خدا و ائمه اطهار (س) بود برای جهانیان در عالم سیاست دنیا غریبه بود.  
 
وی افزود: امام(ره) خودش یکه و تنها بود و نه ثروتی، نه لشکری و نه امکاناتی از دنیا داشت و تنها به خاطر ایمان به خداوند و یقین به قدرت لایزال الهی داشت لذا ابرقدرت‌ها برایش هیچ بودند. 

سردار کوثری تصریح کرد: این موضوع را باید در خود تقویت کنیم نه اینکه اینجا در کنار شهدا باشیم و در جای دیگر کارهای دیگری کنیم لذا باید همانطور که شهدا بودند باشیم نه آنطور که زنده ماندند، اینطور نیستند خدا اراده کرده که آنها بمانند اما کار برای این افراد قطعا سخت‌تر است.  
 
وی افزود: شهدا پیمان صادقانه با خدا بستند و به نتیجه رسیدند اما معلوم نیست که ما راه را در صراط مستقیم تا آخر ادامه دهیم.  
 
فرمانده سابق لشکر 27 محمد رسول‌الله اظهار داشت: اساس دفاع مقدس و جنگ تحمیلی بر این بود تا گفتمان امام خمینی (ره) و نظام جمهوری اسلامی را از بین ببرد.

سردار کوثری اضافه کرد: سه چیزی که مانع از رسیدن دشمن به اهدافش شد، اسلام ناب، ولایت و خود مردم بودند؛ دشمنان مردم را نشناخته بودند که چقدر اعتقاد دارند و تا پای جای می‌ایستند و همین باعث شد با دست خالی کاری کنیم که تمام تحلیل‌های سیاستمداران و کارشناسان نظامی دنیا به هم بریزد.  
 
وی اظهار داشت: دشمنان فکر می‌کردند در عرض سه روز خوزستان را تصرف می‌کنند و گفتند که چون مردم خوزستان عرب‌زبان هستند با بعثی‌ها همراه شده و حتی نقشه‌ راه داده بودند و خوزستان را به عنوان یکی از استان‌های عراق مطرح کرده تا بعد از آن نیز به تهران بیایند و نظام جمهوری اسلامی را براندازند.  
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: امام خمینی(ره) آنچنان مدیریت و تدبیر کردند که حتی در همان روزهای اول جنگ دشمنان متوجه شدند که امام(ره) ایستاده، اهل معامله نیست و به چند روز حکومت دل نبسته است؛ مقام معظم رهبری نیز همانند امام(ره) است.
 
سردار کوثری گفت: بسیاری از جوان‌ها می‌پرسند که چرا جنگ طولانی شد اما هیات‌های متعددی از سازمان کنفرانس اسلامی و غیرمتعهدها به ایران می‌آمدند، امام(ره) از آنها می‌پرسید که آیا شما اختیار دارید، آنها می‌گفتند اختیار تام برای آتش‌بس و صلح داریم.  
 
فرمانده سابق لشکر 27 محمد رسول‌الله ادامه داد: امام(ره) به آنها می‌فرمودند خیلی خوب است اما بگویید نیروهای بعثی به خط صفر مرزی بازگردند تا مذاکره کنیم لذا این هیات‌های خارجی در این قضیه می‌ماندند و می‌گفتند نه در همین جایی که عراقی‌ها آمدند و خط پدافندی تشکیل داده‌اند بمانند تا مذاکره کنیم لذا امام(ره) محکم به آنها گفتند آنچنان سیلی به گوش صدام می‌زنیم که اثر آن تا سال‌ها بماند.  
 
وی افزود: امام خمینی (ره) براساس کلام خدا ایستاد و رزمندگانش هم بر همان اساس ایستادند و فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی را احیا کردند.  
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان خاطراتی از چند شهید بزرگوار گفت: شهید بزرگوار حاج رضا دستواره اهل محله گود عرب‌ها در عملیات کربلای 1 وقتی برادرش پیش از او به شهادت رسید به او گفتم به تهران برود و در مراسم تشیع پیکر برادرش شرکت کند اما او رفت و پس از 5 روز برگشت، عصبانی شدم و گفتم چرا برگشتی، وی گفت که بالاخره برادرم حسین به خواسته‌اش رسید و من عقب افتادم لذا من هم در بهشت زهرا به همه گفتم که این قبر کنار برادرم به خودم تعلق دارد پس از آن دو شب مانده بود به پایان عملیات که به شهادت رسید.  
 
سردار کوثری اضافه کرد: آیا افرادی مانند این شهید نمی‌دانستند که می‌خواهند شهید شوند دقیقا می‌دانستند، مثلا شهید همت در عملیات خیبر که چندین بار خط طلاییه را شکست و عراقی‌ها برای جلوگیری از فرماندهی همت متمرکز شده‌ بودند گفت از خدا خواسته‌ام که شهید شوم و از شهدا خجالت می‌کشم که چند سال زنده هستم لذا وقتی می‌خواست از جزیره شمالی به جزیره جنوبی برود همان شد که خودش می‌خواست و به شهادت رسید.  
 
وی گفت:‌ شهید دیگری که قابل ذکر است ابراهیم هادی است که تصویر بزرگ او در خیابان 17 شهریور در کنار پل آهنگ قرار دارد یک بسیجی 17 ساله بود که به عنوان معلم ورزش دبیرستان ابوریحان 1800 تومان حقوق می‌گرفت و این را داد به یکی از رفقا و گفت بین نیازمندان تقسیم کنید زیرا منتظر هستند و من اگر شهید شوم می‌خواهم که مانند پیکر مادرم خانم فاطمه (س) کسی پیکر مرا پیدا نکند که هنوز هم گروه تحقیق و تفحص با همه تلاش‌هایی که کرده پیکر او را پیدا نکرده است. 
 
وی افزود: وقتی حزب‌الله 33 روز در مقابل اسرائیل می‌ایستد، مقاومت می‌کند و به پیروزی می‌رسد یا مردم غزه یا سوریه،‌ آنها شهدا را الگو قرار داده‌اند که می‌گویند باید مردانه بایستیم و با عزت و احترام زندگی کنیم نه اینکه دشمنان بر ما حاکم باشند.  
 
فرمانده سابق لشکر 27 محمد رسول‌الله تصریح کرد: کلام خدا و ائمه اطهار (س) که آنها به طور مصمم به مقاومت در این راه ادامه می‌دهند و به لطف خدا تفکر شهادت‌طلبی انقلاب اسلامی صادر شده که باعث وحشت استکبار جهانی شده و آنها مانده‌اند که چه باید کنند لذا ما باید این مسیر را ادامه داده و به کلام خدا عمل کنیم و با تبعیت از ولی امر مسلمین بایستیم تا این پیروزی‌ها ادامه پیدا کند و این نه برای خودمان بلکه برای آزاد کردن انسان‌های این کره خاکی است.  
 
سردار کوثری گفت: ما می‌خواهیم که براساس راه آقا اباعبدالله الحسین و برای حاکم شدن سیره پیامبر (ص) در دنیا عمل کنیم، درست است که اشکالات مادی داریم و هیچ کس نمی‌تواند مشکلات در روند مدیریت ما را انکار کند اما این اشکالات از اسلام عزیز و ولایت نیست، ما باید این اشکالات را رفع کنیم و شهدا از ما می‌خواهند مصمم و محکم راهشان را ادامه دهیم.  
 
وی بیان داشت: راهی که خداوند مشخص کرده و امام(ره) و رهبری به آن تاکید کرده‌اند برافراشته شدن اسلام ناب محمدی بر فراز کاخ‌های ظالمین است و امام(ره) فرمودند؛ من با قلبی مطمئن در این راه پا گذاشتم و ما باید این را در عمل نشان دهیم. امام(ره) فرمودند که قرن آینده قرن اسلام است و اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک ذلت خواهد نشاند.  
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با ذکر خاطره‌ای از تلاش حاج محسن رفیق‌دوست برای رساندن مهمات به جبهه‌ها اظهار داشت: در عملیات والفجر 8 شهید شفیع‌زاده فرمانده توپخانه سپاه به محسن رضایی گفت اگر بخواهیم اینطور شلیک کنیم با این ضرب سرعت 48 ساعت دیگر دیگر مهمات نداریم، محسن رفیق‌دوست که در آنجا نشسته بود گفت رنگ آقا محسن از این حرف پریده بود و گفت که مطمئن باش شما بگویید شلیک کنند من مهمات را می‌رسانم لذا اگر این فداکاری و کارهای شایسته نبود این پیروزی‌ها به دست نمی‌آمد.  
 
سردار کوثری با اشاره به فعالیت‌های شهید بزرگوار سردار سیدمحمد صنیع‌خانی فرمانده ترابری سنگین سپاه گفت: در سال 64 یا 65 بود که برخی از کشتی‌ها آمده بودند تا کالاهای مورد نیاز را به داخل کشور بیاورند که تریلی‌ها و کامیون‌های عادی برای آوردن آنها از بندر نمی‌رفتند، شهید صنیع‌خانی گفت که من همه تریلی‌ها را بسیج می‌کنم و وقتی امام(ره) فرمان داد آن تریلی‌ها و کامیون‌های عادی که قبول نکرده بودند از تصمیم غلط خود پشیمان شده و به صحنه آمدند.  
 
فرمانده سابق لشکر 27 محمد رسول‌الله افزود: در ساختن مرقد امام خمینی (ره) نیز شهید صنیع‌خانی شب و روز نداشت و 24 ساعته کار می‌کرد تا عظمت رهبری معظم انقلاب نشان داده شود، هر کدام از این شهدا با این فعالیت‌های مهم موجب عزت کشورمان شده‌اند.  
 
وی با اشاره به نقش بسیار بسزای آماد و پشتیبانی در جنگ تصریح کرد: ما امکاناتی نداشتیم اما فقط از دشمن غنیمت می‌گرفتیم که همان موقع در همان لحظه جنگ این امکانات به صحنه می‌آمد مثلا در عملیات فتح‌المبین لشکر 27 محمد رسول‌الله که در آن زمان تیپ بود 96 قطعه توپ صحرایی با مهمات و خودروها از دشمن گرفته شد، دشمنی که تا بن دندان مسلح بود.  
 
سردار کوثری در پایان خاطرنشان کرد: ما از 34 کشور دنیا در جنگ اسیر گرفتیم و نگذاشتیم یک وجب از خاک کشورمان را دشمن تصرف کند و همین باعث شده مقاومت و پیروزی شهداي ما الگو باشد و انشاءالله با تبعیت از مقام معظم رهبری به عنوان یک سرباز و بسیجی موجب شادی روح شهدا باشیم. 

انتهای پیام/ 

 

برچسب ها: کوثری ، نماینده ، آماد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار