در كرج روزانه نزديك به دو ميليون سفر درون شهري صورت مي گيرد در حالي كه سهم ناوگان اتوبوسراني كرج در حدود 22 درصد است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران همجواري استان البرز با پايتخت استان هاي غربي و شمال كشور روز به روز بر شلوغي آلودگي هوا و جمعيت كرج افزوده است اين درحالي است كه زير ساخت هاي بخش حمل و نقل عمومي با توجه به رشد بي رويه جمعيت در كرج به كندي صورت مي گيرد در كلانشهر تهران بيشتر مردم براي عبور و مرور در سطح شهر از وسايل حمل و نقل عمومي به خصوص از مترو و اتوبوس استفاده مي كنند در كرج با اينكه چندين سال است كه كلنگ احداث خط مترو بر زمين زده شده ولي هنوز خبري از افتتاح يك خط نيز نيست مردم نيز به دليل فرسوده بودن اتوبوس ها طولاني بودن مسيرها و نبود خط ويژه راغب به استفاده از اتوبوس هاي درون شهري نيز نيستند.
محسن اميدوار مدير امور انتظامي اتوبوسراني كرج در خصوص استفاده 22 درصدي مردم از ناوگان اتوبوسراني اظهار داشت: زير ساخت هاي نامناسب و فرسوده بودن اتوبوس ها در كلان شهر كرج مهمترين مشكل پيش روي سازمان اتوبوسراني است.
وي ادامه داد: بايد در سطح شهر كرج اصلاح هندسي صورت گيرد تا از استهلاك بالا اتوبوس ها هدر رفت انرژي سوخت و آلودگي هوا جلوگيري شود.
اميدوار در خصوص ترغيب مردم به استفاده از اتوبوس بيان داشت: امسال تعدادي از اتوبوس هاي فرسوده تعويض شده و شهروندان نيز مي توانند از البرز كارت به جاي پرداخت وجه استفاده كنند.
وي تعداد نقاط فروش كارت بليت ( البرز كارت) را 26 نقطه در كرج اعلام و خاطر نشان كرد: با هماهنگي هاي صورت گرفته قرار است 15 نقطه ديگر به جايگاه هاي فروش بليت اضافه شود.
گفتني است ترغيب شهروندان كرجي به استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي به خصوص اتوبوس ها با نوسازي ناوگان اتوبوسراني افزايش تعداد اتوبوس ها و نيز آماده سازي زير ساخت ها و اصلاح هندسي معابر سطح شهر توسط شهرداري كرج مسير است./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار