پارلمان های چین و روسیه روز پنجشنبه در بیانیه ای مشترک اعلام کردند تنها راه حل و فصل بحران در سوریه مذاکره است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شین هوا، این بیانیه مشترک را کمیته های روابط خارجی کنگره ملی چین و شورای فدراسیون روسیه امضا کردند.
در این بیانیه آمده است دو کشور بسیار نگران اوضاع سوریه هستند چرا که تنش و درگیری، تلفات غیرنظامیان،موج آوارگان، ویران شدن میراث فرهنگی و دیگر رویدادهای غم انگیز بحران سوری را یکی از دردناک ترین تراژدی های جهان کرده است. 
این بیانیه می افزاید مردم چین و روسیه امیدوار به حل و فصل هر چه سریعتر این بحران، بازگشت صلح و پایان یافتن خونریزی در سوریه هستند. 
دو کشور همچنین نگرانی خود را از گزارشها درباره استفاده از سلاح شیمیایی اعلام کردند و از تحقیقات هدفمند و دقیق بین المللی درباره این حادثه و ارجاع این پرونده به شورای امنیت سازمان ملل حمایت کردند. 
در بیانیه مشترک چین و روسیه آمده است: ما از تصمیم سران سوریه برای پیوستن به کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی و نیز توافقی که آمریکا و روسیه درباره حل و فصل این مسئله به آن دست یافته اند حمایت می کنیم. 
مردم و نهادهای قانونگذاری چین و روسیه در این بیانیه ابراز امیدواری کردند دومین کنفرانس بین المللی درباره سوریه هرچه زودتر در ژنو برگزار شود. 
در این بیانیه همچنین آماده است گفتگو و تمایل برای مصالحه تنها راه حل بحران و درد و رنجی است که مردم سوریه تحمل می کنند و حل و فصل این مسئله همچنین از پیامدهای شدید در منطقه خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد. 
برچسب ها: بین الملل ، چین ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار