سینمای ایتالیا با فیلم نامزد نخل طلای "زیبایی بزرگ" و اسپانیا با فیلم "پانزده سال و یک روز" در رقابت جوایز اسکار خارجی حضور می‌یابند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در فاصله چند روز به پایان مهلت معرفی فیلم‌ها به آکادمی اسکار برای حضور در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی، دو کشور ایتالیا و اسپانیا نیز فیلم‌های خود را برای شرکت در این رویداد سینمایی معرفی کردند.
 
ایتالیا برای اسکار 2014 فیلم «زیبایی بزرگ» ساخته «پائولو سورنتینو» را به عنوان نماینده انتخاب کرد. این فیلم به عنوان هفتمین ساخته بلند «سورنتینو» در جشنواره کن در بخش رقابتی نامزد نخل طلا بود و در جوایز سینمایی «روبان نقره‌ای» در ایتالیا پنج جایزه را از آن خود کرد.
 
«سورنتینو» در این فیلم به زوال شهر رم در پیش چشمان یک نویسنده سالخورده با بازی «تونی سرویلو» می‌پردازد که به گفته بسیاری از منتقدین یادآور حال و هوای فیلم‌های «رم» و «زندگی شیرین» ساخته «فدریکو فلینی» کارگردان پرآوازه ایتالیایی است.
 
«سورنتینو» 43 ساله به عنوان یکی از کارگردانان مطرح سینمای ایتالیا در دهه اخیر تا کنون هفت فیلم بلند ساخته است که پنج فیلمش در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن نامزد نخل طلا بوده است و دو بار جایزه هیات داوران کن را بدست آورده است ،اما این اولین باری خواهد بود که وی با فیلمش نماینده سینمای ایتالیا در بخش بهترین فیلم خارجی اسکار می‌شود.
 
کمیته اسکار سینمای اسپانیا نیز فیلم «پانزده سال و یک روز» ساخته «گارسیا کوئرتا» را به عنوان نماینده خود در جوایز اسکار 2014 معرفی کرد. این فیلم با نقش‌آفرینی «ماریبل وردو»، «مانوئل مارتین گوئنکا» و «دنیل سانچز آروالو» با تحسین منتقدین بویژه برای بازی «وردو» در نقش یک مادر همراه شد.
 
پنج نامزد نهایی بخش بهترین فیلم خارجی هشتاد و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز شانزدهم ژانویه معرفی می‌شوند و فیلم برگزیده روز دوم مارس (11 اسفند) در مراسم سالانه جوایز سینمایی اسکار مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.
برچسب ها: اسکار ، فیلم ، جشنواره ، نخل طلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار