معاون عمراني فرمانداري ري گفت: 120 پرونده اسناد مالكيت توسط فرودگاه تاييد شده اما تملك كل روستا نيازمند 300 ميليارد ريال اعتبار است.

 
محبي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران از تخصيص 25 ميليارد ريال اعتبار براي تملك املاك باقي مانده روستاي سلمان آباد گفت: كارگروه تملك اراضي شركت فرودگاه هاي كشور براساس اولويت بندي و طراحي نقشه زمين هاي مجاور و داخل طرح تملك فرودگاه بين المللي امام خميني را شامل 3 رينگ a و b و c تقسيم بندي نموده است كه در رينگ a 124 واحد شناسايي و براي آنان تشكيل پرونده شده است كه با جذب اعتبار نسبت به تملك آنها اقدام مي شود.
وي افزود:‌از مجموع واحدهاي اعياني داخل بافت همگي تملك شده و تنها 5 واحد باقي مانده كه فرودگاه اعلام آمادگي كرده كه هر زمان مالكانشان مراجعه كنند نسبت به تملك آن اقدام مي شود.
محبي ادامه داد:‌ اراضي داخل بافت طرح هادي روستا بعد از تملك واحدهاي اعياني در اولويت تملك است و در مرحله بعدي تملك اراضي كشاورزي و كوره پزخانه ها و دامداري ها تعيين تكليف مي شوند ودر مرحله آخر واحدهاي عمومي از جمله مدارس، مسجد،‌درمانگاه و ... تعين تكليف خواهند شد.
معاون عمراني فرمانداري شهرستان ري با اشاره به كمبود اعتبارات خاطر نشان كرد: اعتباري كه به تازگي براي تملك املاك اختصاص پيدا كرده از محل اعتبارات داخلي فرودگاه امام تامين شده در حالي كه اين اعتبار بايد از محل شركت فرودگاه هاي كشور تخصيص داده شود كه اما مسئولين امر كمبود اعتبارات را دليل آن عنوان مي كنند.

* دانش آموزان سلمان آباد همچنان در انتظار ساخت مدرسه

همچنين بخشدار بخش فشافويه شهرستان ري در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت:‌روستاي سلمان آباد نزديك به 20 سال است كه در طرح توسعه باند جنوبي فرودگاه بين المللي امام خميني قرار گرفته است كه كار ملك روستا از سال 1387 آغاز شد و با توجه به اينكه هنوز اهالي در روستا زندگي مي كردن درمانگاه مدارس و ادارات عمومي را تعطيل كردند و ساكنين براي مراجعه به ادارات بايد به شهر حسن آباد تردد مي كردند.
رئوف در ادامه افزود: از جمله اداراتي كه مردم مجبورند براي مراجعه به آن به حسن آباد بروند 2 باب مدرسه اي بود كه تعطيل شد و دانش آموزان آن سرازير مدارس شهر حسن آباد شدند اين در حالي است كه فرودگاه بين المللي امام خميني متعهد شد 2 باب مدرسه در شهر حسن آباد به ازاي 2 باب مدرسه اي كه در سلمان آباد تعطيل شد در حسن آباد احداث كند و يا هزينه آن را به آموزش و پرورش فشافويه بپردازد.
رئوف خاطر نشان كرد: اگرچه ما اعلام آمادگي كرده ايم تا زمين ساخت مدرسه را در اختيارشان قرار دهيم اما تا كنون اقدامي براي ساخت آن نكرده اند./
 

برچسب ها: تخصیص ، اعتبار ، تملک ، املاک ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار