سخنران حرم مطهر رضوي گفت: حديث سلسله الذهب بيانگر يگانگي خداوند و ذات والاي اوست.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،فاطمه نجاتي يزدي در سلسله جلسات بيان معارف اسلامي ويژه خواهران كه قبل از نماز ظهر در رواق دارالاجابه برگزار شد، اظهار داشت: سلسله الذهب، به معناي زنجيري از طلاست كه امام رضا(ع) به هنگام ورودش به نيشابور آن را بيان كرده است و عده بسياري آن را نوشته‌اند.

استاد حوزه به معناي حديث سلسله الذهب اشاره و بيان كرد: پرستش خداوند به همراه پذيرش ولايت ائمه اطهار(ع) براي هر انساني دژي محكم است كه به وسيله آن انسان مي‌تواند از عذاب رهايي يابد.

نجاتي يزدي با اشاره به اهميت زيارت امام رضا(ع) عنوان كرد: زيارت امام رضا(ع) اگر با معرفت انجام شود، امام رضا(ع) نيز در هنگام سنجش اعمال، پل صراط و هنگام اعطاي نامه اعمال، يارانش را شفاعت مي‌كند و آنان را از آتش رهايي مي‌بخشد.

كارشناس مذهبي با اشاره به اهميت ولايت گفت: پذيرش ولايت عنصر والايي است كه تمام انسان‌ها بايد آن را قبول بدارند و پذيرش اعمال انسان‌ها در روز قيامت نياز به پذيرش ولايت اهل بيت(ع) و در رأس آنان امام علي(ع) دارد.

وي در پايان به تمامي زائران توصيه كرد: هنگام بازگشت از زيارت امام رضا(ع) به خاطر اعطاي اين نعمت از خداوند متعال و حضرت رضا(ع) سپاس‌گذاري كنند و اين نعمت را براي خود و خانواده افتخار به حساب آورند/س.


برچسب ها: بیانگر ، یگانگی ، خداوند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.