بررسي ها نشان مي دهند که نزديک به نيمي از موارد خشکي کف پا در خانم هاي خانه دار ديده مي شود و اغلب افراد دچار اين عارضه، اقدام خاصي براي برطرف کردن مشکل خود انجام نمي دهند.

سپهر ،کامياب متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: خشکي و ترک پا از مشکلات شايع در بين مردم است که در تمام گروههاي سني ديده مي شود.

وي افزود: به علت کم بودن رطوبت هوا و تابش نور خورشيد و باد، به تدريج آب ميان بافتي کاهش يافته و پوست بدن دچار خشکي مي شود.

کامياب با بيان اينکه قرار گرفتن طولاني مدت در هواي باز به دلايلي نظير شغل، تقريح و ورزش ارتباط مستقيمي با خشکي پوست دارد، تصريح کرد: به دلايل مختلف مردان کمتر از زنان دچارخشکي پوست پا به ويژه در قسمت کف پا در ناحيه پاشنه مي شوند.

وي تاکيد کرد: بررسي ها نشان مي دهند که نزديک به نيمي از موارد خشکي کف پا در خانم هاي خانه دار ديده ميشود و اغلب افراد دچار اين عارضه، اقدام خاصي براي برطرف کردن مشکل خود انجام نمي دهند.

کامياب يادآور شد: تردد زياد در منزل بدون جوراب و پاي برهنه و شستشوي مدوام پاها و دقت کم در خشک کردن پاها، از دلايل مهم بالا بودن آمار خشکي کف پا در خانم هاي خانه دار است.

وي خاطرنشان کرد: خشک کردن مناسب پاها بلافاصله پس از شستن آنها، استفاده از کرم هاي معمولي مرطوب کننده و استفاده از دمپائي يا کفش هاي رو فرشي مناسب از راههاي پيشگيري يا کاهش احتمال خشکي کف پا است./ح

برچسب ها: خشکی ، کف پا ، ترک پا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار