کشاورزان جهت پیشگیری از ترکیدگی میوه، باغات انار و مرکبات به طور منظم ابیاری شود و در مناطق کلزا کاری ،کلزای پاییزه سریعتر کشت شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور، امروز "پنجشنبه 4مهرماه 92" اعلام شد، این سازمان به علت کاهش دمای محسوس 10 تا 15 درجه ای در شمال و شمال شرق کشور بویژه در استان های خراسان شمالی و خراسان رضوی و شمال سمنان ودامنه های البرز در استان گلستان و مازندران طی امروز و فردا و صبح روز شنبه برای پیشگیری از بروز آسیب های احتمالی به محصولات کشاورزی این استان ها توصیه های کشاورزی زیر را صادر کرد.
براساس این گزارش، کشاورزان جهت پیشگیری از ترکیدگی میوه، باغات انار و مرکبات به طور منظم ابیاری شود و در مناطق کلزا کاری ،کلزای پاییزه سریعتر کشت شود.



شایان ذکر است که کلونی های زنبور عسل از این استان ها در مناطق مرتفع به مناطق پایین تر منتقل شود.
لازم به ذکر است، در برخی مناطق واقع در سواحل شمالی کشور و پاره ای نقاط شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران گاهی با رعدو برق و وزش باد پیش بینی می شودکه به سبب آن در استان های مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش باران مداوم واز شدت بیشتری برخوردار است که می تواند سبب آبگرفتگی معابر عمومی شود ودر این مدت دریای خزر به سبب وزش باد شدید مواج است.
برچسب ها: کشاورزی ، باد ، باران ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار