معاون ارتقاء پیشگیری سلامت شهرداری تهران از افتتاح اولین مرکز حرکت سلامت و نشاط الکترونیکی (حسنا) ویژه سالمندان خبر داد .

مهدی امیری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر با توجه به نامگذاری 9 مهر از سوی اداره کل سلامت با عنوان هفته فرهنگی سالمند اظهار داشت: ادارات سلامت مناطقه 22 گانه با هدف گرامیداشت روز جهانی سالمند و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در میان سالمندان برنامه‌های متعددی را در سطح خانه‌های سلامت برگزار خواهند نمود.
وی با یادآوری اجرای این برنامه‌ها از 6 لغایت 12 مهر ماه افزود: عناوینی با محوریت سالمندان و موضوعات سطح زندگی سالم، ارتقای سلامت، شهرهای دوستدار سالمند، کرامت اجتماعی، حمایت‌های اجتماعی و قانونی، سازمان‌های مردم‌نهاد و خانواده 7 عنوان در نظر گرفته شده به مناسبت این هفته خواهد بود.
معاون ارتقاء سلامت و پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران تصریح کرد: بر مبنای این نامگذاری‌ها و بر مبنای شعارهای در نظر گرفته شده در هر روز ویژه برنامه‌هایی در مناطق شهرداری تهران و با محوریت کانون‌های سالمندی در محلات 374 گانه شهر تهران و با همکاری ادارات سلامت، معاونت‌های امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22 گانه، سازمان‌های زیباسازی، میادین و میوه و تره‌بار، ورزش، حمل و نقل و ترافیک، شرکت بهره‌بردرای مترو و نیز شرکت واحد اتوبوسرانی و سایر واحدهای شهرداری تهران برگزار خواهد شد.
امیری با بیان فعالیت کانون‌های سالمندی در کلیه سراهای محلات شهر تهران و عضویت بالغ بر 60 هزار نفر در این کانون‌ها عنوان کرد: جمعیت کشور با توجه به آخرین آمارها با روند رو به رشد به سمت سالمندی در حال پیشروی بوده که برنامه‌ریزی‌ لازم در جهت افزایش امید به زندگی در جمعیت سالمندی ارتقاء کیفیت خدمات اجتماعی به این افراد ضرورت می‌یابد که این مهم از سوی اداره کل سلامت شهرداری تهران با جدیت دنبال می‌شود.

*برگزاری بیش از 700 کلاس و همایش آموزشی در سطح مناطق شهر تهران

وی با عنوان اجرای برنامه‌ها به صورت منطقه‌ای و متمرکز افزود: بیش از 700 کلاس و همایش آموزشی با موضوعات مرتبط با سالمندی و تغذیه و تحرک بدنی در این دوران، پیشگیری از بیماری‌های دوران سالمندی، خانواده و سالمندان، چگونه سالمندی فعالی داشته باشیم، سالم پیر شدن و مسایلی از این قبیل در سطح مناطق شهر تهران برگزار خواهد شد.
وی برگزاری تورهای آموزشی گردشگری برای سالمندان، بازدید از سرای سالمندان توسط مدیران شهری و اعضای کانون‌های سالمندان، برگزاری جشن‌های مختلف در مناطق 22 گانه، تقدیر از سالمندان فعال مناطق، پیاده‌روی سالمندان، اهدای شاخه گل در برخی بوستان‌ها و اماکن عمومی با عنوان گرامیداشت روز سالمند به آنان را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده جهت تجلیل از سالمندان به مناسبت این روز دانست و گفت: برگزاری جشنواره‌های غذای سالم با حضور اعضای کانون‌های سالمندان و تهیه و توزیع اقلام آموزشی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت این روز خواهد بود.
معاون ارتقاء سلامت و پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران با عنوان برگزاری همایش علمی آموزشی با همکاری اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران و اداره سلامت منطقه 2 در سالن همایش‌های رازی اظهار داشت: این برنامه دوشنبه 9 صبح 8 مهر ماه با گردهمایی کارشناسان علوم پزشکی سراسر کشور اجرا می‌شود.

*اهداء مدال ارشد شهروندی به سالمندان بالاتر از 90 سال

امیري تصریح کرد: جشن بزرگ سالمندان مناطق 22 گانه بعدازظهر همین روز با گردهمایی 1200 نفر از سالمندان عضو کانون‌های سالمندی مناطقه 22 گانه در بوستان جوانمردان با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مدیران وزارت بهداشت و مدیران شهری جهت تجلیل تعدادی از سالمندان فعال شهر تهران برگزار خواهد شد ضمن اینکه به تعدادی از سالمندان بالاتر از 90 سال مدال ارشد شهروندی اهداء می‌شود.
وی یکی از ویژه‌برنامه‌های سه شنبه 9 مهر را حضور تعدادی از دبیران و کانون‌های سالمندی شهر تهران در شورای اسلامی جهت ارائه توضیحات در خصوص فعالیت‌های کانون‌ها و اهداء شاخه گل به اعضای جدید شورا دانست و افزود: افتتاح اولین مرکز حرکت سلامت و نشاط الکترونیکی(حسنا) ویژه سالمندان منطقه یک با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و اداره‌ سلامت شهرداری این منطقه جهت حفظ تناسب جسمی و فیزیکی سالمندان با استفاده از ابزارها و برنامه و نرم‌افزارهای الکترونیکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت چهارشنبه 10 مهر ماه است.

*برگزاری جشنواره دختران دیروز جهان‌دیدگان امروز

معاون ارتقاء سلامت و پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران یکی دیگر از برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت هفته سالمند را جشنواره فرهنگی ورزشی با عنوان دختران دیروز جهان دیدگان امروز ویژه بانوان سالمند شهرداری منطقه 9 در مجمتمع شهربانوی شهرداری این منطقه با محوریت برگزاری ورزش‌های بومی، بازی‌های محله‌ای، ویژه سالمندان عنوان کرد و گفت: این جشنواره در محیطی کاملا فرهنگی ورزشی برگزار خواهد شد.
امیري یکی از ویژه برنامه‌های پنج‌شنبه 11 مهر ماه را دیدار دبیران و نمایندگان کانون‌های سالمندی مناطق 22 گانه و مدیران ادارات کل سلامت و مناطق شهر تهران با مراجع عظام در جهت بهره‌مندی از نظرات ایشان با توجه به جایگاه ویژه سالمندی در مفاهیم دینی و اخلاقی عنوان و گفت: برنامه‌ی دیگری نیز به مناسبت این روز انجام خواهد شد.
امیري با بیان 2 ویژه برنامه به مناسبت روز جمعه و آخرین روز از هفته سالمند افزود: برپایی پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در ساعت 8 صبح از میدان اقدسیه تا پارک نیاوران و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اهداء هدایای ویژه به سالمندان و خانواده‌های آنان به همت معاونت اجتماعی شهرداری منطقه یک و کانون سلامت این منطقه انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: 2 پایگاه جهت ارائه خدمات سلامت مختص زنان و 2 پایگاه ویژه مردان سالمند در این روز مقارن با نماز جمعه آماده ارائه خدمات پزشکی نظیر تست قندخون، فشار خون به سالمندان خواهند بود. /

برچسب ها: سلامت ، نشاط ، الکترونیکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار