مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان چهارمحال و بختياري گفت: اعتبارات دولتي براي تامين همه زيرساخت هاي مورد نياز بخش گردشگري این استان ناكافي است.

مژگان رياحي، از گسترش صنعت گردشگري به عنوان اولويت اول استان چهارمحال و بختیاری در برنامه هاي ميان مدت و بلند مدت ياد كرد و افزود: استان چهارمحال و بختياري با داشتن 15 منطقه نمونه گردشگري و جاذبه هاي اكوتوريسمي، بايد به نقطه هدف گردشگري كشور تبديل شود.
وي، با تاكيد بر لزوم فرهنگ سازي و آموزش به مردم به منظور فراهم شدن زير ساخت هاي فرهنگي گردشگري در استان چهارمحال و بختیاری، گفت: با وجود اينكه بسياري از مسافران مزاياي سفر گروهي را مي‌شناسند، برخي ترجيح مي دهند به صورت سنتي به سفر بروند.
دبير ستاد تسهيلات سفر استان چهارمحال و بختياري اظهار داشت: براي رسيدن به نقطه مطلوب، بايد زمينه سرمايه گذاري و مشاركت بخش خصوصي در صنعت گردشگري فراهم شود زيرا با امكانات و اعتبارات ناچیز تملك دارايي اختصاص يافته به این استان نمي توان جوابگوي نيازهاي گردشگران بود.
رياحي افزود: به عنوان نمونه براي تامين زيرساخت هاي مناطق نمونه گردشگري استان چهارمحال و بختیاری، كه دولت خود را مكلف به انجام آن كرده است، بدون مشاركت بخش خصوصي 15 سال زمان لازم است تا اين زيرساخت ها در اين مناطق فراهم شود.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان چهارمحال و بختياري تصریح کرد: آن گونه كه صنعت گردشگري استان چهارمحال و بختیاری نياز دارد، زيرساخت هاي آن براي گردشگران ورودي به این استان فراهم نشده است و بخشي از اين كمبودها به ضعف عملكرد دستگاه هاي فرهنگ ساز برمي گردد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.