سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با قابل توجه دانستن پیشنهاد استفاده از امکانات دستگاه‌ها برای گروه‌های هنری به خصوص نمایش،‌ تصریح کرد: وزیر ارشاد می‌تواند این پیشنهاد را در هیأت دولت پیگیری کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سیدعلی طاهری در گفت‌وگویی  با روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی افزود: اگر دغدغه مالی و تسهیلاتی گروه‌های نمایشی به ویژه در شهرستانها، با اختصاص امکاناتی همچون سالن آمفی‌تئاتر ادارات، نهادها و دستگاه‌ها به نفع آنها رفع می‌شود، پیشنهاد خوبی است و باید برای اجرایی شدن آنها فکر کرد. 

این نماینده مجلس افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند در این زمینه پیش قدم شود؛ بدان معنا که وزیر مربوطه با سایر وزرا توافقی داشته باشند تا به دستگاه‌ها و ادارات برای در اختیارگذاشتن تسهیلات و امکانات خود به گروه‌های هنری مجوز داده شود. 

وی چنین کاری را موجب صرفه‌جویی در منابع در کشور دانست و ادامه داد: استفاده بهینه از امکانات بیت‌المال به روشهای مختلف می‌تواند ضمن ایجاد صرفه‌جویی در مسایل مالی و اقتصادی، موجب شکوفایی و فرصت‌آفرینی برای گروه‌های خاص شود که در این مورد، جامعه هنری نیز مورد حمایت غیرمستقیم قرار می‌گیرد. 

طاهری توضیح داد: ممکن است سالن همایشی در یک اداره که سن مناسبی برای اجرای تئاتر دارد، برای آن اداره در طول یک ماه، دو بار فقط استفاده شود و مابقی اوقات خالی بماند،‌ در چنین حالتی باید از این امکانی که نظام جمهوری اسلامی در کشور ایجاد کرده، به نفع سایرین استفاده کرد. 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر این ایده و پیشنهاد به صورت طرحی به اطلاع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برسد، هیأت دولت می‌تواند آن را پیگیری کند. 

یادآور می‌شود بیست‌وپنجمین جشنواره تئاتر استانی با هماهنگی دفتر امور استانها در 32 استان از 29 مرداد آغاز و تا پایان 15 مهر ادامه خواهدداشت./ي2
برچسب ها: طاهری ، نمایش ، کمیسیون ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار