مسئول اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری آزمون سراسری قرآن در روز 19 مهر ماه و در 23 رشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، مرتضی خدمت‌کار که ظهر امروز در نشست مدیران موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان قم سخنرانی می‌کرد با اشاره به اینکه برگزاری چنین نشست‌هایی یکی از برنامه‌های موفق در قم بوده است گفت: اینکه مدیران موسسات قرآن و عترت دور هم جمع می‌شوند و نظرات خود را برای بهبود وضعیت آموزشی موسسات ارائه می‌دهند بسیار مفید است.

وی با بیان اینکه در آسیب شناسی موسسات قرآنی دو مورد وجود دارد گفت: بحث تربیت در کنار آموزش و بحث ارزشیابی آموزشی دو مورد بسیار مهمی هستند که باید به آنها پرداخته شود.

مسئول اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به اینکه در آموزش بر اساس مبانی دینی و اسلامی بحث تربیت در کنار آموزش قرار دارد عنوان کرد: در ارزیابی‌ها دیده می‌شود که آموزش کاملا مجزا از بحث تربیتی قرار دارد و جنبه‌های آموزشی بر تربیتی قالب شده است.

خدمت‌کار با بیان اینکه در ارزشیابی‌ها مشاهده می شود که در سطح کیفی خیلی رشد نداریم گفت: متاسفانه آموزش‌های ما بدون ارزشیابی است و بعد از آموزش‌ها آزمونی گرفته شده و آموزش تمام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما فقط حافظ قرآن نمی‌خواهیم بیان کرد: شهر قم پایتخت علم، فقاهت و اخلاق است و موسسات قم باید به این دو مورد توجه کنند تا خروجی‌ها بهتر شود تا از نظر کیفی جایگاه قم حفظ شود.

مسئول اداره آموزش معاونت قرآن و عترت با اشاره به مشکلات فراوان در برنامه ریزی اهداف سالانه گفت: مشکلات کشور مانند تخصیص اعتبار و همچنین گذر دولت دهم به یازدهم در برنامه ریزی اهداف سالانه اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بی تاثیر نیستند.

خدمت‌کار گفت: آزمون سراسری قرآن 19 مهر ماه در 23 عنوان رشته برگزار خواهد شد که بیش از 75 هزار نفر در سطح کشور برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده‌اند./س

برچسب ها: قم ، آزمون ، سراسر ، قرآن ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.