رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل خواستار تعلیق معوقات بانکی واحدهای تولیدی بویژه در این استان تا پایان تحریم ها شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حسین پیرموذن افزود: این مهم می تواند فرصت احیا به واحدهای تولیدی متضرر از وضعیت تحریم فراهم کند.

وی با تاکید به اینکه بهتر است برای ایام رکود نیز جریمه و بهره برداری مضاعف محاسبه نشود، ادامه داد: تولید کننده در فرصت ایجاد شده می تواند به تولیدات خود تداوم بخشد.

پیرموذن افزود: علاوه بر این واحد تولیدی می تواند از تعدیل نیروی انسانی خودداری کرده و با حفظ وضعیت پرسنلی خود کیفیت تولید و بازرایابی را افزایش دهد.

رئیس اتاق بازرگانی استان معتقد است در وضعیت فعلی فعالیت واحدهای تولیدی این مهم ضرورت ویژه ای دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این قانون مالیات بر ارزش افزوده که زمینه ساز بالا رفتن قیمت تمام شده کالای تولیدی است تا اتمام تحریمها متوقف شود.

پیرموذن با بیان اینکه این مالیات صرفا از تولید کننده اخذ می شود، تاکید کرد: با توجه به افزایش سالانه آن بهتر است به مانند سایر کشورها این مالیات از مصرف کننده نهایی اخذ شود تا تاثیر منفی در تولید نداشته باشد.

وی با بیان اینکه حمایت از سرمایه تولید کننده زمینه ساز توسعه اقتصادی و بهبود معیشتی عموم مردم است، عنوان کرد: در همین راستا حمایت از تولید کننده تاثیر مستقیم در رفاه عمومی خواهد داشت./س

برچسب ها: اردبیل ، تعلیق ، معوقات ، بانکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.