دبیرکل شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: دکتر روحاني برخلاف خواست رسانه‌هاي غرب مبني بر تعطيلي سايت فردو قدرتمند ايستاد.

"علی‌اصغر احمدی" درگفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: حفظ اصول و استحکام در اظهارات دکتر روحانی مشاهده می‌شد، وي به صراحت اعلام کرد ایران اسلامی دنبال سلاح هسته‌ای نبوده ضمن اینکه از حق استفاده خود نیز کوتاه نمی‌آید.
 
وی اضافه کرد: تاکيد ستودني دکتر روحاني اين بود که دنیا نبايد با زبان زور با ما سخن بگويد و برای مذاکره هیچ پیش‌شرطی وجود ندارد.
 
احمدي با بيان اينکه يک نوع چرخش سياسي در مواضع غرب ديده مي‌شود، تصريح کرد: اگرچه در کنه قضيه نمي‌توان اعتماد محکمي به آمريکا داشت اما صحبت‌هاي رئيس‌جمهور آمريکا رويکردي معتدل نشان مي‌داد، همچنين با بررسي لحن تعديلي رئيس‌جمهور فرانسه، تعبير درست از  نگاه غرب اين است که ديد آن‌ها نسبت به جايگاه ايران تغيير کرده است.
 
دبيرکل شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات با تاکيد بر اين که غربی‌ها باید گامی برای اثبات گفته‌هاي خود بردارند، افزود: حداقل اقدام آمريکايي‌ها رفع و يا کاهش تحريم‌ها است؛ اين زمينه در غرب ديده مي‌شود که براي مذاکره با ايران تلاش کنند.
 
احمدي با بيان اينکه دکتر روحاني برخلاف خواست رسانه‌هاي غرب مبني بر تعطيلي سايت فردو  قدرتمند ايستاد، اضهار داشت: گاهی اوقات در قالب رسانه‌‌اي تحلیلگران سیاسی مواضعی چون فشار و دام ایجاد می‌کنند اما صرفنظر از مباحث رسانه‌ای غرب مقامات مسئول تصميم‌ گير اصلي هستند، همانطور که در رفتار بعضی از این مقامات چون رئیس‌جمهور فرانسه و اوباما مشاهده شد.

وي با بيان اينکه صحبت‌هاي رؤساي‌جمهور در اجلاس نشان داد غرب به قدرت و جايگاه بزرگ ايران اذعان دارد، خاطرنشان کرد: رويه ديپلماسي تغيير کرده و به جاي بيان حرف‌هايي که دشمن را متخاصم‌ و فشار آن‌ها را بيشتر مي‌کند به دنيا خواهيم فهماند که برداشت آن‌ها غلط است.

دبيرکل شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خاطرنشان کرد: افتخار کشور و نظام اين است که آمريکا و غرب به نقش چشم‌گير ايران در حل بحران سوريه واقف هستند چراکه آن‌ها به اين نتيجه رسيده اند حضور ايران در ژنو 2 مسائل را حل خواهد کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سازمان ، ملل ، مجمع ، مواضع ، غرب ، قدرتمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار