موشک‌های دوربرد 2000 کیلومتری ایران قلب تل‌آویو را نشانه گرفته‌اند، رونمایی "موشک سجیل" با برد 2 هزار کیلومتر، ایران با موشک‌های دوربرد خود به قدرت تأثیرگذار در معادلات بین‌المللی تبدیل شده است، توانایی انهدام موشک‌های ضد رادار دستاورد جدید قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) و... .

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

آمریکا در صورت حمله به ایران ضربات مهلکی دریافت می‌کند + فیلم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: اگر آمریکا به ایران حمله کند ضربات مهلکی دریافت می‌کند و قطعاً بازنده خواهد بود.

انتشار فرهنگ‌نامه جامع اسارت و آزادگان در هفته دفاع مقدس

مسعود ده نمکی کارگردان سینما و تلویزیون در هفته دفاع مقدس فرهنگ نامه جامع اسارت و آزادگان را منتشر می کند.

سرلشکر جعفری از عملکرد بسیج در حوزه‌های تربیتی و اقتصاد مقاومتی تقدیر کرد

فرمانده کل سپاه پاسداران با اهدای لوحی به رئیس سازمان بسیج مستضعفین از عملکرد بسیج در حوزه‌های تربیتی و اقتصاد مقاومتی تقدیر کرد.

دفاع مقدس آشناترین واژه در حماسه‏‌های عزت آفرین ایران است

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: دفاع مقدس آشناترین واژه در حماسه‏‌های عزت آفرین ایران است که خاطرات رشادت‌ها و دلاوری‏‌های آن، در تاریخ شکوه‌مند این دیار به یادگار مانده و خواهد ماند.

جدیدترین سامانه ارتباطی پیشرفته پدافند هوایی به نمايش گذاشته مي‌شود

جدیدترین دست‌آوردهای تخصصی و بومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در رژه نیروهای مسلح در روز ۳۱ شهریور نمایش داده خواهد شد.

آمادگی سپاه پاسداران در مواجهه با هر نوع تهديد/ پیشرفت‌های شگفت‌انگیز نیروی زمینی سپاه نسبت به گذشته

جانشين فرمانده نيروی زمينی سپاه با بيان اينكه دشمن می‌داند که سپاه پاسداران نسبت به دهه گذشته به پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی دست یافته است، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای پاسخ به هر نوع تهديدی در داخل كشور و نقاط مرزی آمادگی كامل دارد.

جنگ با ایران پیامدهای بسیار سنگینی برای متخاصمان دارد

جانشین فرمانده کل سپاه، جنگ با ایران را دارای پیامدهای بسیار سنگین برای متخاصمان دانست و گفت: آمادگی نیروهای سپاه نه برای یک جنگ بلکه برای چندین جنگ است.

ایران با موشک‌های دوربرد خود به قدرت تأثیرگذار در معادلات بین‌المللی تبدیل شده است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: نیروهای مسلح ایران با اقتدار تأمین کننده امنیت و منافع ایران هستند و با موشک‌های دور برد قدر و سجیل با برد بیش از 2 هزار کیلومتر آمادگی به قدرت تأثیرگذار در معادلات بین‌المللی تبدیل شده است.

سپاه باعث تغییر اساسی رفتار آمریکا در خلیج فارس شد

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آمریکایی‌ها در هنگام ورود به خلیج فارس از قسمت ورودی نمی‌آیند و از قسمت خروجی خلیج فارس وارد می‌شوند تا هر چه قدر که ممکن است از محدوده نیروهای سپاه فاصله داشته باشند.

پيشرفته‌ترين تجهيزات و ادوات نظامي ارتش و سپاه به‌نمايش گذاشته شد/ رونمایی "موشک سجیل" با برد 2 هزار کیلومتر + فيلم

جدیدترین دستاوردها و ادوات دفاعی جمهوری اسلامی ایران، امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح به نمایش در آمد.

ویژه‌برنامه‌های وزارت دفاع به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس

معاون تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع با برشمردن مهم‌ترین برنامه‌های وزارت دفاع به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: ملت غیور ایران اسلامی در طول جنگ تحمیلی با سلاح ایمان و اعتقاد راسخ خود در مقابل مستکبران تا دندان مسلح ایستادگی کردند.

آمادگی جمهوری اسلامی ایران مانع تهاجمات آمریکاست

سردار بیگدلی با بیان اینکه مهمترین دغدغه آمریکا امنیت رژیم صهیونیستی است، گفت: اگر آمادگی جمهوری اسلامی ایران نبود تاکنون بارها به ایران حمله‌ شده بود.

نرمش قهرمانانه به‌ معنای استفاده از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک در عین ایستادگی بر سر اصول است

عضو کمیسیون شوراها مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکره باید از سر قدرت و با استفاده از تمام ظرفیت های دیپلماتیک و با ایستادن بر سر اصول در گفتگو با طرف مقابل صورت گیرد که ظرفیت دیپلماتیک آن "نرمش" و "قهرمانانه" آن از سر قدرت صحبت کردن است.

حاکمیت اسلام در جهان و دفاع از مظلومین پرچم ماست/نرمش قهرمانانه به صلح امام حسن(ع) تفسیر نشود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه بعضی‌ها با تمسک به سخنان مقام معظم رهبری در استفاده از دیپلماسی و نرمش قهرمانانه به دنبال القای صلح امام حسن(ع) هستند،‌ گفت: در صورت تکرار چنین حرف‌هایی، ملت تو دهن آنها خواهد زد.

عکس‌العمل "شهید فکوری" در برابر تهدید منافقین

شهيد سرتيپ جواد فكوری در شامگاه هفتم مهر سال ۱۳۶۰ در حالی كه با تنی چند از فرماندهان شهيد اسلام (فلاحي، نامجو، كلاهدوز، جهان‌آرا و...) از منطقه عملياتی به تهران باز می‌گشتند در اثر سقوط هواپيمای سی‌ ۱۳۰ در ۳۰ مايلی جنوب تهران (كهريزك) به افتخار شهادت نائل آمدند.

موشک‌های دوربرد 2000 کیلومتری ایران قلب تل‌آویو را نشانه گرفته‌اند + فيلم

بازتاب فوری توان موشکی کشورمان نشان از اقتدار و توان بازدارندگی صد درصدی نیرو های مسلح در دفاع از تماميت ارضی و ثبات منطقه‌ای است، به طوری که دیروز رژیم صهیونیستی یقین کرد اگر دست از پا خطا کند آماج حملات موشکی ایران قرار خواهد گرفت.

رزمايش قمربني هاشم(ع) نيمه دوم آبان برگزار مي‌شود

فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: رزمايش قمربني‌هاشم(ع) ما را وارد فاز جديدي از رزمايش‌هاي ميداني خواهد کرد و مي‌تواند قابليت نيرو را براي ورود به عرصه‌هاي ناهمطراز ارتقاء دهد.

هفته دفاع مقدس يادآور از خودگذشتگي ملت سرافراز ايران اسلامي است

فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: نيروي زميني ارتش به اعتمادي كه حضرت امام(ره) كردند به شايستگي پاسخ داد و از خاك جمهوري اسلامي ايران دفاع كرد.

"طلائيه" محور مهم عملیات‌های بدر و خیبر و كليد حفظ جزاير مجنون بود

طلائیه در واقع یکی از محورهای مهم عملیات‌های خیبر ، بدر و کلید حفظ جزایرمجنون در طول جنگ بود چراکه تصرف طلائیه به معنی تثبیت پیش‌روی ایران در هور بود.

عزم جدی ایران برای گسترش همکاری منطقه‌ای

وزير دفاع ايران گفت: سفر وزیر دفاع دو کشور عربی منطقه با فاصله بسیار کم به ایران، نشانه عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش سطح همکاری و تفاهم منطقه‌ای است.

تضعیف دشمن با استفاده از تاكتيك نرمش قهرمانانه

معاون سیاسی سپاه گفت: عبارت نرمش قهرمانانه که از سوی مقام معظم رهبری به کار برده شده، اصل مهمی براي همه مسئولين است كه با استفاده از اين تاكتيك دشمن را تضعيف كنند.

دانش و علم ایرانی در خدمت صلح و امنیت است

وزیر دفاع، دانش و علم ایرانی را در خدمت صلح و امنیت دانست و گفت: باید در کنار عمل‌آموزی، خودسازی و اخلاق را نیز بیاموزیم و اگر اخلاق و خودسازی نباشد، علم موجب تعالی بشر نمی‌شود و شاید برای او دردسرآفرین باشد.

تست قابلیت‌های زرهی نیروی زمینی و هوانیروز در رزمایش قمر بنی هاشم/ دستاورد جدید دفاع زمینی

فرمانده نیروی زمینی ارتش با ب‍یان اینکه در رزمایش قمر بنی هاشم(ع)، قابلیت زرهی و هوانیروز تست می‌شود، گفت: دستاورد جدیدی در زمینه دفاع زمینی داشتیم که بعداً خبر آن را اعلام می‌کنیم.

مدل‌های وارداتی سازش با غرب در دوره دوم خرداد شکست خورد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مدل‌های وارداتی و ترجمه‌ای سازش و همراهی با غرب که در دوره دوم خرداد مطرح شد شکست خورد و مدعیان آن با سرافکندگی به خطای راهبردی خود اعتراف کردند.

ارتش وظیفه سنگینی در حفظ و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس دارد

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حفظ و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس را از وظایف ارتش برشمرد و گفت: کتاب‌های ارزشمندی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس تهیه شده که در برخی از آن‌ها فرماندهان 8 سال جنگ تحمیلی به خاطره‌گویی از دفاع مقدس پرداخته‌اند.

حامیان صدام را فراموش نمی‌کنیم

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی کل ارتش گفت: دشمنان می‌خواستند از طریق جنگ نظامی به ایران ضربه بزنند، به همین خاطر کلیه کشورهای غرب و شرق همراه صدام بودند و صدور تسلیحات شوروی، فرانسه و سلاح‌های شیمیایی آلمان به عراق برای کمک به صدام را فراموش نمی‌کنیم.

افزایش سرعت و دقت در مدیریت صحنه نبرد با استفاده از پروژه "نما"/ كسب توانایی انهدام موشک‌های ضد رادار

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) از به‌کارگیری پروژه نما در یگان‌های عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی خبر داد.

توانایی انهدام موشک‌های ضد رادار دستاورد جدید قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) از توانایی انهدام موشک‌های ضد رادار توسط سامانه‌های جدید این قرارگاه خبر داد.

عملیات "کمان 99" باعث تحیر جهانیان شد

مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا گفت: عملیات "کمان 99" باعث تحیر جهانیان و دشمن شد، چرا که تصور صدام بر این بود که نیروی هوایی ایران توانایی پاسخگویی به این تهاجم را ندارد و ارتش عراق می‌تواند طی سه روز بخش قابل توجهی از ایران را تصاحب کند.

تمام وقایع منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای توسط نیروی هوایی ارتش رصد می‌شود

فرمانده پایگاه یکم شکاری نیروی هوایی گفت: نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران با نگاه تیزبینانه خود تمام وقایع منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را رصد کرده و هرگونه تهدیدی را به عنوان یک نیروی بازدارنده با عزمی جازم پاسخ خواهند داد.

چه شد که "شهيد محلاتی" سیگار را ترک کرد؟

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ "فضل‌الله محلاتی" در اول اسفند سال ۱۳۶۴ در حالی که با هواپیمای مسافربری عازم مناطق جنگی بود، هدف حمله هواپیماهای جنگی عراق قرار گرفت و به شهادت رسید.

سامانه‌های جدید موشکی قادر هواپایه و نصر هواپایه رونمایی شد

با حضور وزیر دفاع، سامانه‌های جدید موشکی قادر هواپایه و نصر هواپایه در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس رونمایی شد.

هرگونه تهدیدی را با قدرت پاسخ می‌دهیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ما به عنوان بازوهای مسلح نظام بر خود واجب می‌دانیم که با هر تهدیدی در دریا، هوا و زمین با قدرت برخورد کنیم تا دشمنان را از کرده خود پشیمان شوند.

رونمایی از جدیدترین پهپاد نیروی زمینی ارتش با نام "یسیر" در شنبه هفته آینده

فرمانده نیروی زمینی ارتش از رونمایی جدیدترین پهپادهای این نیرو به نام "یسیر" در ششم مهر ماه خبر داد و گفت: این پهپادها از قابلیت پروازی بسیار بالایی برخوردارند.

دکتر روحانی با پشتوانه‌ای محکم به نیویورک پا گذاشته است/موضع انفعال و تمکین آمریکا در برابر ایران

فرماندهی نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه دکتر روحانی به عنوان رئیس‌جمهور دولت یازدهم از توانمندی‌های انقلاب مطلع بوده و از قبل از انقلاب جزء فعالان بوده است، گفت: رئیس‌جمهور کشورمان به قانون مسلط است بنابراین به گفته وی منافع حیاتی جمهوری اسلامی چیزی نیست که کوتاهی و کم‌کاری درباره آن کرد، بنابراین دکتر روحانی با پشتوانه محکم به نیویورک پا گذاشته است، امیدواریم با نتایج خوبی از نیویورک بازگردد.

عملیات "کمان 99" باعث تحیر جهانیان شد

مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا گفت: عملیات "کمان 99" باعث تحیر جهانیان و دشمن شد، چرا که تصور صدام بر این بود که نیروی هوایی ایران توانایی پاسخگویی به این تهاجم را ندارد و ارتش عراق می‌تواند طی سه روز بخش قابل توجهی از ایران را تصاحب کند.

درخشش عقلانیت روحانیت شیعه در سازمان ملل متحد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: یکبار دیگر عقلانیت روحانیت شیعه در چهره رئیس جمهور اسلامی ایران در سازمان ملل متحد درخشید.

برچسب ها: دفاعی ، امنیتی ، سپاه ، بسیج ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار