وزير راه و شهرسازي مهندس محمد رحمتي را به عنوان عضو هيأت مديره شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور و مشاور وزير منصوب كرد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از  مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي، عباس آخوندي در اين حكم تصريح كرده است: نظر به دانش و تجربه ارجمند در مسئوليت هاي پيشين و با توجه به پيشنهاد اينجانب و تصويب مجمع عمومي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور به سمت عضو هيأت مديره اين شركت منصوب مي شويد و افزون بر اين جنابعالي سمت مشاور وزير را نيز بر عهده داريد.

وزير راه و شهرسازي در ادامه اين حكم تصريح كرده است: در انجام اين ماموريت توجه شما و ساير اعضاي هيأت مديره را به نكات زير جلب مي كنم.

1-بزرگترين و مهمترين پروژه هاي زيربنايي كشور در اين شركت انجام مي شود، از همين رو انتخاب و تعريف صحيح پروژه ها، تشخيص صحيح اولويت ها با توجه به محدوديت منابع و غربالگري پروژه هاي موجود بر اساس شاخص هاي اهميت، پيشرفت كار، قابليت اتمام و تأمين منابع ضروري است.

2- هيچ پروژه اي خارج از فرايند رقابت منصفانه نبايد به هيچ پيمانكاري واگذار گردد. در اين ارتباط تهيه سياهه شركتهاي مهندسي صاحب صلاحيت توصيه مي گردد.

3-نحوه مديريت حجم عظيم پروژه هاي زيربنايي كه در آن شركت صورت مي گيرد مي بايست منجر به ارتقاي دانش مهندسي و بهبود فناوري در زمينه طراحي، ساخت، اجرا، نگهداري و بهره برداري آنها شود.

4-مديريت مهندسي، كيفيت، زمان و منابع در تك تك پروژه ها مورد انتظار است. اين فرآيند به نحوي بايد صورت گيرد كه علاوه بر افزايش كارآيي شركت موجب ارتقاي مديريت بنگاه هاي مهندسي طرف قرارداد آن شركت نيز گردد.

5-كمبود منابع در اين شرايط سخت اقتصادي كشور ما را بر آن مي دارد كه تمام راه هاي تأمين منابع مالي بسته به شرايط پروژه ها مورد توجه قرار گيرد شامل روش هاي مشاركت عمومي خصوصي در قالب خريد خدمات نهايي، ساخت – بهره برداري و انتقال (BOT) ساخت – بهره برداري و مالكيت (BOO) تأمين مالي مستقيم از بازار سرمايه و تأمين مالي (فاينانس) خارجي.

6-توجه به مديريت مالي و همچنين مديريت قراردادها با توجه به گردش مالي گسترده شركت و اهميت و تعدد قراردادهاي منعقده در آن شركت بايد مورد توجه هيأت مديره باشد.

7-اصول حاكميت شركتي، مسئوليت اجتماعي شركت ها، سازماندهي مناسب و نظام مديريت منابع انساني، مسائلي هستند كه در مديريت آن شركت بايد همواره مورد توجه هيأت مديره شركت باشد.

توفيق جنابعالي و همه اعضاي محترم هيأت مديره را در انجام مأموريت محوله از خداوند متعال خواهانم.

محمد رحمتي متولد سال ۱۳۳۷ در يزد است و كارشناسي ارشد مهندسي عمران از دانشگاه تهران دارد. محمد رحمتي در كابينه دوم سيدمحمد خاتمي پس از استيضاح احمد خرم به عنوان وزير راه و ترابري معرفي و پس از آن درسال 1384، در دولت نهم و كابينه اول محمود احمدي نژاد نيز عهده‌دار اين پست شد.
 
تحصيلات:
 
۱. كارشناسي راه و ساختمان از دانشگاه صنعتي شريف سال ۱۳۶۴
۲. كارشناس ارشد عمران از دانشگاه تهران سال ۱۳۷۲
سوابق مديريتي و اجرايي :
۱. كارمند جهاد دانشگاهي از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸
۲. رييس جهاد دانشگاهي از سال ۱۳۶۸ تا سال ۱۳۷۶
۳. قائم مقام مدير عامل شركت راه آهن جمهوري اسلامي از دي ماه ۱۳۷۶ تا بهمن ماه ۱۳۷۹
۴. معاون وزير و مدير عامل شركت راه آهن جمهوري اسلامي از بهمن ماه ۱۳۷۹ تا آبان ماه ۱۳۸۰
۵. معاون ساخت و توسعه راه هاي وزارت راه و ترابري از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۳
۶. وزير راه و ترابري دولت هشتم از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴
۷. وزير راه و ترابري دولت نهم از سال ۱۳۸۴ تا 1387
 
سوابق علمي، سياسي ، اجتماعي و فرهنگي
 
۱. عضو هيئت علمي جهاد دانشگاهي كشور
۲. عضو شورايعالي انقلاب فرهنگي

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار