تنها جایی که می توان در این دنیای پر از آلودگی در آن نفس عمیقی کشید کوهستان است

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


مسئول انجمن پراو کرمانشاه با بیان اینکه آخرین بقایای هوای پاک در کوهستان ها یافت می شود، به افراد توصیه کرد هنگامی که به کوهستان و طبیعت می روند به فکر پاکیزه نگه داشتن آن باشند.

منصوری در آستانه روز جهانی کوهستان پاک گفت: ما معتقدیم آخرین بقایای هوای پاک در کوهستان ها یافت می شود این مهم لزوم توجه به حفظ پاکیزگی محیط کوهستان را نشان می دهد.

وی کوهستان و طبیعت را بهترین مکان برای درس گرفتن از نعمت های الهی می داند و معتقد است، طبیعت و محیط کوهستان یکی از بهترین مکان ها برای تفکر در مورد خداوند است و زمینه های شناخت و نزدیک شدن به او را فراهم می کند.

وی سپس با بیان اینکه تحرک می تواند زمینه های ایجاد سلامت جامعه را بوجود آورد، به افراد توصیه کرد به منظور دستیابی به سلامتی کوهنوری و طبیعت گردی را در برنامه زندگی خود بگنجانند.

مسئول انجمن پراو با ابراز تاسف از بی توجهی مردم و گردشگران به پاکیزه نگه داشتن محیط کوهستان، بر لزوم فرهنگ سازی مناسب در این زمینه تاکید کرد.

منصوری سپس به افراد توصیه کرد: اگر می خواهند به کوهستان و طبیعت بروند به فکر پاکیزه نگه داشتن آن بوده و از بردن خوردنی های مختلف و دور انداختن آشغال های آن در محیط کوهستان خودداری کنند.

مسئول انجمن پراو در ادامه از مسئولین خواست به فکر آیندگان باشند و از ساخت ساختمان ها و دکه ها و بوفه ها در محیط کوهستان جلوگیری کنند.

مسئول انجمن پراو در ادامه با بیان اینکه وجود مغازه ها و دکه های عرضهقلیان در محیط طبیعت و کوهستان بخصوص در پارک های شرقی و غربی طاق بستان علاوه بر آلوده کردن محیط طبیعی کوهستان سبب نابودی این محیط در بلند مدت خواهد شد، از مسئولین تقاضا کرد برای این موضوع چاره ای بیاندیشند.

گفتنی است: انجمن مردم نهاد پراو کرمانشاه در زمینه حفاظت از محیط زیست فعالیت می کند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، تنها ، جای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.