عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عقب افتادن طرح آلومینا گفت: پروژه آلومینا شاهد برگزاری دهمین سالگرد کلنگ زنی بوده که در سال 82 توسط جهانگیری وزیر صنایع و معادن دولت هشتم انجام شده بود. این در حالیست که این پروژه همچنان ناتمام مانده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ مهناز بهمني نماينده سراب در جلسه علني امروز چهارشنبه 3 مهرماه در نطق ميان دستور خود، با تبريك هفته دفاع مقدس اظهار داشت: همه مي دانيم كه بار اصلي انقلاب بر دوش مردم است، مردمي كه در سايه حماسه سیاسی و اقتصادی، حماسه آفریدند.

وی افزود: بی‌تردید حضور مردم ایران در همه صحنه‌ها و رویکردها لبیک به ندای ولی فقیه زمان است، نظام سلطه و استکبار و ضد انقلاب و ایادی داخلی و خارجی باید بپذیرند که در مقابل اراده فولادین ملت ایران راه گریزی ندارد و بهتر است از سیاست‌های خصمانه و شیطانی خود بر ضد مردم ایران دست کشیده و با ایران قدرتمند و عزتمند با احترام رفتار کنند.

نماینده مردم سراب در مجلس تصریح کرد: غرب از این فرصتی که توسط مردم ایران بدست آمده نهایت بهره را ببرند تا ملت ایران با بزرگ منشی رفتار خصمانه آنان را فراموش کنند، واضح است که در این وضعیت حساس و سرنوشت ساز تاریخی هرگونه امید از عبور از تنگناها و مشکلات و کاهش آسیب های ناشی از آن، همکاری تنگاتنگ مجلس با دولت تدبیر و امید را می‌طلبد.

بهمنی ادامه داد: از طرفی رفع مشکلات مناطق مختلف کشور وظیفه سنگین و امتحان الهی است که مسئولین باید در خدمت مردم ادای دین و وظیفه کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: ادعای رسیدگی به مناطق محروم و مردم محروم وجود دارد، اما تاکنون عمل چیز دیگری را نشان داده است، به طوری که اگر در سطح تخصیص منابع، اخذ مالیات ها و توزیع امکانات شاهد بی عدالتی نباشیم، یک بی‌توجهی محض را مشاهده می‌کنیم، مثلا از بودجه عمومی کشور و درآمدهای نفتی باید توجه کنیم چه مقدار کمک به تهران و کلانشهرها می‌شود؟ و چه مقدار به شهرستان‌های محروم ؟

وی افزود: متاسفانه ادارات عمومی و مالیاتی فرمول های محاسباتی برای تهران و کلانشهرها را بدون در نظر گرفتن مناطق محروم بکار می گیرند و این در حالیست که درآمدها از زمین تا آسمان فرق می کند، آیا با این نگرش می‌توان جلوی مهاجرت به شهرهای بزرگ و تهران را گرفت؟

عضو کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: یکی از مشکلات شهرستان سراب و سایر نقاط محروم معضل بیکاری است که با حمایت دولت و ایجاد صنایع اشتغالزایی می توان گامی در جهت رشد و پیشرفت منطقه برداشت.

وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: تنها راه برون رفت از محرومیت اجرایی شدن پروژه‌های تولید آلومینا که جزء 8 طرحی است که در اولویت در حوزه صنعتی کشور قرار داشته است، لذا این طرح زمینه اشتغال بخش قابل توجهی از بیکاران را فراهم خواهد کرد.

بهمنی با اشاره به عقب افتادن طرح آلومینا بیان کرد: پروژه آلومینا شاهد برگزاری دهمین سالگرد کلنگ زنی بوده که در سال 82 توسط جهانگیری وزیر صنایع و معادن دولت هشتم انجام شده بود. این در حالیست که این پروژه برای مردم سراب از روزهای به یادماندنی و تاریخی است، چرا که آنها در آن روز شاهد روزنه های امید در تحقق توسعه فراگیر منطقه و رونق تولید و خداحافظی با بیکاری شدند، لذا امید است که با یاری وزیر صنعت و معدن شاهد به ثمر رسیدن این پروژه باشیم.

نماینده مردم سراب در پایان به مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت و خواستار پیگیری این مشکلات از سوی مسئولان شد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: پروژه ، آلومینا ، تراژدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار