معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ما در مورد شیوع بیماری وبا به مرکز کشور و شهروندان استان اعلام خطر می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، رجبعلی شیخ زاده طی جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی سیستان و بلوچستان در استانداری این استان با بیان مطلب بالا اظهار کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تمام توان خود را برای کنترل و جلوگیری از این بیماری بکار بسته است.

وی با بیان اینکه ورود اتباع غیر مجاز سالانه هزینه های زیادی را بر دانشگاه علوم پزشکی تحمیل می کند بطوریکه بسیاری از اعتبارات ناچیز استان صرف این بخش می‌شود، افزود: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مطالبات فراوانی در بخش درمان و مسائل پیرامونی ورود اتباع غیر مجاز به استان دارد.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی سیستان و بلوچستان ادامه داد: 35 سال است جمهوری اسلامی ایران کمک‌های فراوانی با اراده نو دوستی به کشور‌های مسلمان و اقشار مستضعف و به ویژه همسایگان ارائه داده است. حضور سه تا چهار میلیونی اتباع خارجی در کشور ما نشان از اراده جمهوری اسلامی در کمک به همسایگان است.

شیخ‌زاده تصریح کرد: میهمانی آداب و رسوم خاصی دارد و هیچ گاه بدون دعوت انجام نمی‌شود. میهمان باید مطابق مقررات جمهوری اسلامی وارد شود و در داخل کشور نیز به مقررات احترام گذاشته و به آنها عمل کند.

وی با اشاره بر اینکه اتباع غیر مجاز داخل کشور بستر ساز و زمینه ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کشور هستند، گفت: این موضوع هم کشور را بر آن داشته تا این اتباع ساماندهی شوند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اکثر کشور‌های جهان نسبت به ساماندهی اتباع غیر مجاز بسیار سرسختانه برخورد کرده و سال‌ها افراد خاطی را بدون اینکه کسی از مکان حبس آنها اطلاع یابد، آنان را زندانی می‌کنند. در حالی که جمهوری اسلامی ایران تا کنون این کار را در یکبار هم انجام نداده است.

عضو شورای اداری سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه در شهریور امسال 12 هزار تبعه غیر مجاز وارد استان شده اند، ابراز داشت: استان توان جبران هزینه ‌های این اتباع را ندارد و این موضوع یک بحث ملی است.

وی همچنین سیستان و بلوچستان را مرزبان بیماری کشور خواند و تاکید کرد: تا کنون کشور به تعهدات خود نسبت به سیستان و بلوچستان عمل نکرده است./س

برچسب ها: شیوع ، وبا ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.