"ادبيان در خدمت انسان" با قیمت 13000 تومان و با شمارگان 1500 نسخه در 405 صفحه به همت انتشارات مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر به‌زودی منتشر خواهد شد.

  به گزارش باشگاه خبرنگاران، ویراست جدید کتاب «ادیان در خدمت انسان» جستارهایی درباره دین و مسائل جهان معاصر از سخنرانی‌های امام موسی صدر به اهتمام و ترجمه موسسه فرهنگی ـ تحقیقاتی امام موسی صدر منتشر می‌شود.

 
«ادیان در خدمت انسان» دومین جلد از مجموعۀ «در قلمرو اندیشۀ امام موسی صدر» است که در آذر ماه 1384 برای نخستین بار به بازار نشر عرضه شده است. چاپ جدید این کتاب با ویرایش و مقابلۀ تازه‌ای با متن اصلی و نیز همراه با نمایه و مستندسازی و استخراج منابع روایی و قرآنی منتشر می‌شود.
 
نام این کتاب از موضوع سخنرانی تاریخی امام موسی صدر در کلیسای کبوشیین بیروت اقتباس شده است. امام موسی صدر برای موعظه آغاز روزه به این کلیسا دعوت شده بود. این رویداد بی نظیر نخستین بار بود که شکل می گرفت.

این کتاب با قیمت 13000 تومان و با شمارگان 1500 نسخه در 405 صفحه به همت انتشارات مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر به‌زودی منتشر خواهد شد.
 
کتاب ادیان در خدمت انسان حاوی برخی سخنرانی‌ها، پیام‌ها و مصاحبه‌های امام موسی صدر است که در آنها به موضوعات گوناگون پرداخته شده است. آزادی مطبوعات، نقش و جایگاه دین در دنیای امروز، تمدن درخشان اسلامی و عدالت اسلام بخشی از موضوعاتی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.
 
این کتاب شامل بخش‌های ادیان در خدمت انسان ، در پاسداشت آزادی، دین در جهان امروز، دین و مشارکت اجتماعی ، جلوه هایی از تمدن ما، شیوه های تربیتی و مبادی دین، جایگاه دین در جنبشهای رهایی بخش ،‌مبارز کیست؟ ، پیام انبیا، سرچشمه قیام ،‌ ایمان به رسالات خداوندی، پیامبری و پیامبران، اسلام و مخاطب معاصر،‌ اسلام، ارزش‌ها و مفاهیم انسانی، اسلام و عدالت اجتماعی و اقتصادی، ابعاد اجتماعی اسلام، اسلام و خانواده در جامعه بشریت، صلح، پیوند پاینده اسلام و مسیحیت، فرق اسلامی ، شیعه و دیگر فرق اسلامی،‌شیعه و تشیع ،‌محمد، پیامبر بت شکن ، موعود و میعاد، عبادت و عبودیت، اخلاق پیروزی،‌شان امت و سرنوشت آن، زکات فطر،‌پس از عید، روزه تمرین جهاد و موجبات پیروزی است.
 
پیش از این کتاب ادیان در خدمت انسان نوشته امام موسی صدر از سوی انتشارات باکو در جمهوری آذربایجان به زبان ترکی آذری منتشر شد. مترجم این مجموعه، عادل حسینوف دارای مدرک دکتری الهیات از دانشگاه امام خمینی قزوین است. /ص
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار