مدیرکل امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی از ورود نیم میلیون نفر زائر خارجی به شهر مشهد در پنج ماهه ی نخست سال جاری خبر داد.




به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سیدوحید موسویان با بیان این مطلب که مشهد در حوزه امکانات گردشگری و زیارت در وضعیت مطلوبی قرار دارد، گفت: با توجه به توسعه ی سالانه ی زیرساخت های گردشگری و اشتیاق روزافزون زائران داخلی و خارجی شاهد استقبال چشمگیر زائران در نیمه ی نخست سال جاری به مشهد مقدس بوده ایم.

وی افزود: علاوه بر بهره گیری از ظرفیت معنوی زیارت امام معصوم باید از فرصت تعاملات فرهنگی با سایر کشورها و صدور فرهنگ انقلاب اسلامی و فرهنگ اسلام ناب محمدی به دنیا هوشمندانه استفاده کنیم.

مدیرکل امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به تحولات نرخ ارز و نوسانات اقتصادی ماه های اخیر گفت: بسترسازی جهت افزایش حضور زائران بین المللی در مشهد سبب ارزآوری و توسعه ی اقتصادی استان می شود.

موسویان از اهتمام معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی در جهت ارتقای کمی زائران و ارتقاء سطح کیفی زیارت خبر داد و تصریح کرد: در همین راستا این معاونت ضمن بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی مرتبط، بستر لازم جهت کاهش دغدغه های رفاهی و خدماتی زائران داخلی و خارجی و زمینه سازی زیارتی آسان و ارزان را فراهم کرده است.

مدیرکل امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی با تاکید بر لزوم نظارت بر عملکرد تمامی عوامل اجرایی دست اندر کار در این حوزه ابراز امیدواری کرد: مسوولیت خطیر خدمات رسانی به زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم با همراهی تمامی عوامل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، رفاهی و خدماتی دست اندرکار حوزه زیارت در کوتاهترین زمان ممکن محقق شود.

وی در پایان خادمی بی منت زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، رفاهی، اجتماعی و امنیتی را افتخاری ماندگار و فرصتی مغتنم دانست و بر استفاده از آن در جهت ارتقای میزان رضایتمندی زائران و مجاوران تاکید کرد/س

برچسب ها: نیم میلیون ، مسافر ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.