رييس اداره صنعت، معدن و تجارت خمين از استخراج 45 هزارتن کانسنگ از معدن طلای خمین خبرداد.

بسارده در گفتگو با خبرنگار اشگاه خبرنگاران اراک، افزود: اين ميزان كانسنگ نيمي از ظرفيت اسمي معدن طلاي شهرستان است كه اميد است تا پايان سال جاري ظرفيت اسمي كارخانه محقق شود.
وي گفت : كانسنگ هاي استخراجي اين معدن بصورت آزمايشي از پروژه باطله برداري استخراج شده و با نظارت كارشناسان مجرب براي فرايندي بعدي ارسال شده است.
بسارده مهمترين مشكل معدن طلاي اين شهرستان را كمبود آب و نياز به تسهيلات ۸۰ تا ۱۰۰ ميليارد ريال براي احداث كارخانه فرآوري طلا بيان كرد.
وي، با بيان اينكه با فرآوري طلا، خمين به يكي از قطب هاي اين صنعت تبديل مي شود ، گفت: معدن طلاي اين شهرستان يكي از معادن با ارزش كشور است.
رييس اداره صنعت، معدن و تجارت خمين گفت: هم اكنون طلا به روش هيپ ليجينگ در معدن طلاي اين شهرستان استحصال مي شود كه اين نوع استخراج در كانسنگ هايي كه با عيار پايين نتيجه مناسبي مي دهد.
بسارده افزود: كار اكتشاف اين معدن از سه سال گذشته آغاز و بهره برداري از آن بصورت رسمي از اوايل پارسال با سرمايه گذاري ۵۰ ميليارد ريال آغاز شد.
وي گفت : معدن طلاي شهرستان خمين با يك و نيم ميليون تن ظرفيت شناخته شده كه عيار آن ۳/۳۶ صدم گرم در تن است كه در مقايسه با معادن طلاي جهان رقم قابل توجهي است.
بسارده افزود: اكنون در معدن طلاي اين شهرستان ۱۱۰ نفر مشغول بكار هستند كه با تمهيدات انديشيده شده در بخش توسعه اين تعداد اشتغال به ۱۲۵ نفر افزايش مي يابد./س
برچسب ها: استخراج ، کانسنگ ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.