قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی مترو گفت: مترو تهران با هدف حفظ و انتقال ارزش‌هاي دفاع مقدس و فرهنگ ايثار و شهادت به نسل آينده، رنگ و بوي دفاع مقدس به خود گرفت.

هادی زند  در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با تاكيد برانتقال ارزشهاي دفاع مقدس افزود: هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای انتقالپدیده های ارزشی به نسل های بعدی است و رسالت متوليان فرهنگي اين است كهدانسته ها و گنجینه های هشت سال دفاع مقدس را از نسلی به نسل دیگر بهعنوان یک پدیده فرهنگی انتقال دهند تا نسل های آینده این ارزش و تاریخ را بتوانند به نسل های بعدی خودشان به عنوان یکی از افتخارات کشور جمهوری اسلامی ایران انتقال دهند.

هادی زند متروی تهران را به عنوان بهترين ظرفيت به منظور انتقال ارزش‌هایدوران دفاع مقدس به نسل جوان را دانست و گفت: امروز دشمنان در قالب هجمه‌های فرهنگی می‌خواهند، بين ملت به‌خصوص قشر جوان و ارزش‌های اجتماعیفاصله ايجاد كنند. از اين رو ما در جهت مقابله با دسيسه هاي دشمنان ازتمام ظرفيت هاي موجود در جهت اشاعه فرهنگ غنی ايثار در جامعه و زنده نگهداشتن ياد و خاطره شهدا استفاده خواهيم كرد.

ايشان با تاكيد بر اينكه عزت،سربلندی و اقتدار امروز كشور مديون خونشهداست،تصريح كرد: برای انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل جوانبايد از ظرفيت برنامه‌های فرهنگی استفاده شود. و متروي تهران با برپايينمايشگاه هاي عكس لايه هاي پنهان جنگ، نمايشگاه آثار گرافيكي رنگ جنگ،نصب لمينت و بنر با عنوان ياد ياران، اجراي سرود هاي حماسي، اجراي مارش نظامي، آئين پرده خواني، پخش كليپ در نمايشگرهاي واگن ها، توزيع نشريهبوي بهشت، مي كوشد تا فرهنگ غنی دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان کشورمنتقل شود.

وي درپايان خاطرنشان كرد: تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشايی مدارس بسيارمبارك و فرصت خوبی است تا دانش‌آموزان با تمامی فرهنگ‌های برخاسته از دلاسلام، قرآن و انقلاب بيش از پيش آشنا شوند.گفتني است مترو تهران در جريان برنامه هاي خود با فضا سازي عرصه هايمختلف با عنوان باز باران به استقبال بهار تعليم و تربيت رفت و در اولينروز بازگشايي مدارس با گل و شيريني از دانش آموزان و دانشجويان پذيرايينمود. /ف
برچسب ها: مترو ، دفاع ، ارزش ، مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.