مدير كل امور حمايت هاي اجتماعي كميته امداد امام خميني (ره) از تأمين جهيزيه 12 هزار زوج تحت پوشش اين نهاد در روز ملي ازدواج خبر داد.

رضا نوروزي، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، با بيان اينكه همزمان با فرا رسيدن روز ازدواج در اول ذي الحجه 12 هزار جهيزيه به دختران تحت پوشش اهدا مي شود، گفت: برنامه ازدواج در كميته امداد امام خميني (ره) از سال 70 از طريق كمك هزينه ازدواج نيازمندان و افراد تحت پوشش عمدتاً در حوزه ازدواج جوانان و دختران اين نهاد صورت مي گيرد كه تاكنون يك ميليون و 700 هزار نفر از كمك هزينه هاي تأمين جهيزيه برخوردار شده اند.
وي در ادامه با اشاره به اينكه 600 هزار دختر در شرف ازدواج تحت پوشش اين نهاد هستند، بيان داشت: سالانه حدود 60 هزار دختر از خدمات تأمين جهيزيه بهره مند مي شوند كه 50 هزار نفر پشت نوبت جهيزيه در هر سال وجود دارد.
نوروزي در ادامه اظهار داشت: كمك هزينه دختران و زنان امداد به مبلغ يك ميليون تومان بلاعوض و تا سقف دو ميليون تومان وام قرض الحسنه و همچنين فراهم كردن امكانات، خريد در فروشگاه ها و كارخانجات طرف قرارداد است.
وي در ادامه با بيان اينكه 35 درصد تأمين جهيزيه از كمك هاي مردمي و 60 درصد از اعتبارات دولتي تأمين مي شود، تصريح كرد: مشكلات و تورم اقتصادي اثربخشي خدمات ازدواج را پايين آورده است و اين در حالي است كه بودجه و اعتبارات دولتي هيچ افزايشي نداشته است.
وي در خصوص منابع مردمي در تأمين جهيزيه اظهار داشت: صدقات، نذورات و زكات از جمله موارد كمك هاي مردمي است كه در تأمين جهيزيه دختران امداد از آن ها بهره گرفته مي شود.
همچنين، نوروزي در خصوص يك ميليون زنان سرپرست خا نوار كميته امداد گفت: زنان سرپرست خانوار سنين زير 50 سال در اولويت بهره مندي از خدمات تأمين جهيزيه قرار دارند.
وي با بيان اينكه ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار فرايندي پيچيده و حساس است، بيان داشت: علاوه بر كمك هزينه تأمين جهيزيه، بسته تشويقي به همسران زنان سرپرست خانوار، فرزندان آن ها وجود دارد كه مي تواند تا رسيدن به خودكفايي و استقلال اقتصادي و روحي و فكري آنان نقش مهمي ايفا كند.
وي برنامه ازدواج در كميته امداد را يك برنامه و فرايند آگاهانه، به هنگام و سهل معرفي كرد و افزود: برنامه هاي آموزشي و مشاوره قبل، هنگام و بعد از ازدواج همواره يكي از برنامه ها و طرح هاي جاري اين نهاد است كه موفقيت آن را مي توان در ميزان طلاق را درصدي آن جستجو كرد.
وي در پايان خاطرنشان كرد: كميته امداد آمادگي همكاري با مؤسسات اقتصادي، توليدي براي كمك در تأمين جهيزيه دختران و زنان امداد را داراست./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار