معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه زابل گفت: یکی از مشکلات بسیار جدی در این منطقه کمبود پزشک متخصص می باشد که این موضوع بنا به گزارشات مشکلات عدیده ای را برای مردم در این منطقه بوجود آورده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، هوشنگ ناظری افزود: یک متخصص وقتی می خواهد به این منطقه بیاید باید دلیلی برای ماندن داشته باشد ما در ابتدا می گوییم باید متخصصین بومی منطقه باشند و دانشگاه علوم پزشکی اولویت جذب را از بین نیروهای بومی منطقه قرار بدهد، اما اگر قرار باشد متخصصی در سیستان بماند و شرایطش با سایر نقاط کشور فرقی نکند معلوم است که نمی ماند.

وی ادامه داد: ما از وزارت بهداشت می خواهیم که شرایط کاری و امکانات لازم را برای نگهداشت پزشکان متخصص فراهم کند.

فرماندار ویژه زابل همچنین در خصوص بحث توریست درمانی در منطقه سیستان گفت: توریست درمانی و گردشگری با رویکرد درمان در این منطقه واقعاً نیاز است به گونه ای که هم اکنون مریضهایی داریم که برای درمان به مشهد می روند و از شهر هرات افغانستان به زابل می آیند. و اگر واقعاً با نگاه توریست درمانی، تمامی زیر ساختهای بخش درمان در تمامی نقاط منطقه سیستان ایجاد شود و مراکز درمانی و بیمارستانهای ما اعلام آمادگی نمایند کمک بسیار بزرگی به ایجاد درآمد در منطقه خواهد شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.