رئيس جمهور اوکراين در اظهاراتي در مجمع عمومي سازمان ملل متحد گفت:ما ازطرح روسيه و آمريکا براي کنترل زرادخانه هاي تسليحات شيميايي سوريه و از بين بردن اين تسليحات استقبال مي کنيم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، ويکتور يانوکويچ گفت:زمان مهلت تعين شده براي اهداف توسعه هزاره رو به اتمام است  و جامعه بين المللي بايد طرح اقدام را پس از سال دو هزار و پانزده در نظرگيرد.
وي با اشاره به خطرات مواد هسته اي بر محيط زيست گفت: اوکراين شاهد بدترين رخداد هسته اي در تاريخ بشر بوده است و به خوبي نسبت به موضوعات مربوط به امنيت زيست محيطي آگاه است.ما  کشورهاي عضو را ترغيب مي کنيم در اين زمينه تعامل داشته باشند.
رئيس جمهور اوکراين گفت:ما شاهد بزرگترين اصلاحات در تاريخ اوکراين هستيم.مباني اساسي تغييرات داخلي در اوکراين توجه به اصول اجتماعي و عدالت است.
ويکتور يانوکويچ گفت: صلح پايدار بدون امنيت بين المللي ممکن  نيست و تدوام صلح بدون توسعه پايدار ميسر نمي گردد. حوادث سال گذشته حاکي از بي ثباتي در جهان است. جهان ما براساس شاخص صلح جهاني به نسبت پنج سال گذشته امنيت کمتري دارد.يکي از مهمترين مشکل امنيتي امروز  مناقشه مدني در سوريه است که متاسفانه در حال گسترش به فراتر از مرزهاي اين کشور است و به صورت فزاينده در حال تبديل شدن به تهديد منطقه اي است.  
رئيس جمهور اوکراين گفت:هيچ توجيه ي براي کشتار و رنجش شهروندان غيرنظامي در سوريه وجود ندارد. بيش از يک ميليون و پانصد هزار نفر آواره شدند و دهها هزار شهروند خارجي خود  در خطر قرار گرفتند. ما بايد هرچه سريعتر از همه تلاش خود براي التيام دردها و درمان زخم باز اين مناقشه استفاده کنيم.ما در  اقدام مشترک براي حل اين مناقشه بايد به ارزش هاي انساني پايبند باشيم.اوکراين از طريق مکانيسم سازمان ملل متحد در حال کمک به مردم سوريه است.من امروز از همه جامعه بين المللي مي خواهم در اين مسئله انساني مشارکت کنند.
رئيس جمهور اوکراين گفت:ما ازطرح روسيه و آمريکا براي کنترل بر زرادخانه هاي تسليحات شيميايي جهت از بين بردن  اين تسليحات  استقبال مي کنيم.
وي گفت:اوکراين اطمينان دارد اجراي موفق طرح ياد شده موجب مي شود اين مناقشه مهار و فضا براي حل سياسي و ديپلماتيک فراهم شود.
رئيس جمهور اوکراين  گفت:اکنون زمان آن است زمينه را براي مذاکرات چند جانبه جهت رسيدن به راه حل سياسي در سوريه فراهم کنيم. 
يانوکويچ گفت:اوکراين معتقد به پيشرفت و مدرنيزه کردن  شوراي امنيت سازمان ملل متحد است و   آماده است درباره اصلاحات شوراي امنيت با ديگر اعضاء گفتگو کند.اين اصلاحات بايد منافع مشروع همه گروه ها از جمله کشورهاي اروپاي شرقي را تامين کند.بايد يک عضو ديگر غيردائم در شوراي امنيت به منطقه ما داده شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار