"گوئيدو وستروله" وزير امور خارجه آلمان سه شنبه با حسن روحاني رئيس جمهور ايران ملاقات کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، وي با استقبال از لحن جديد تهران، اقدام عملي اساسي در زمينه برنامه هسته اي اين کشور را خواستار شد.

وزير خارجه آلمان با دلگرم کننده خواندن سخنان روحاني در مجمع عمومي سازمان ملل به خبرنگاران گفت: اين روز خوبي براي کساني است که درباره راه حل سياسي و ديپلماتيک شرط بندي کرده بودند.
 
وستروله سپس با رئيس جمهور جديد ايران که ابتکارهاي ديپلماتيک را براي برنامه هسته اي کشورش با غرب ارائه کرده است ملاقات کرد.

به گفته ديپلمات ها ، برنامه هسته اي ايران و جنگ داخلي سوريه از محورهاي اين گفتگو بود.

وزير امور خارجه آلمان مذاکراتش را با روحاني سازنده خواند و تأکيد کرد با روحاني در اين زمينه هم عقيده است که استفاده از سلاح شيميايي جنايتي بزرگ است.

وستروله در ادامه ، تفاوت آشکار لحن روحاني را در سخنراني اش در مجمع عمومي سازمان ملل، مورد تأکيد قرار داد.

وي گفت احتمال دارد ايراني ها در زمينه رويکرد سازنده جديد ، جدي باشند اما توجه به اين مسئله را حائز اهميت خواند که تهران بايد براي اثبات آمادگي و تمايلش براي گفتگو ، اقدامات ملموسي اتخاذ کند.

وستروله ارائه پيشنهادهاي مهم و جديد را از سوي ايران مسئله اي حائز اهميت خواند.

اين ديپلمات ارشد آلماني، از  باراک اوباما رئيس جمهور امريکا به خاطر سخنانش در مجمع عمومي سازمان ملل که مسير ديپلماتيک را در ارتباط با دولت جديد ايران انتخاب کرده است، تمجيد کرد. 

وي گفت: اوباما به منظور پايان دادن به دشمني هاي بين ايران و غرب ، پيام هاي قوي را فرستاده و دريچه اي از فرصت را ارائه کرده است. 

وزير امور خارجه آلمان در مورد سوريه نيز اظهار داشت راه حل پايان دادن به بحران سوريه ، راه حل نظامي نيست و فقط راه حل سياسي مي تواند صلح و ثبات پايدار را بر اين کشور حاکم کند.
برچسب ها: روحانی ، آلمان ، ایران ، وستروله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار