ارائه فناوری های نو ظهور و گزارش چگونگی تامین مالی فعالیت های تحقیق و توسعه در ایران و سایر کشورها از موضوعات مورد برسی در نشت خبری سی و هشتمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران در حاشیه نشست خبری سی و هشتمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور منصور کبکانیان قائم مقام و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه با انتخاب و استقرار دولت یازدهم لازم بود که وزرای جدید هم در شورای انقلاب فرهنگی و هم ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور حضور داشته باشند و نظراتشان را بدانیم گزارشی از پیشرفت های علمی کشور و پیشرفت های خاص و ویژه ای که در جهان اتفاق می افتد و ضرورت مد نظر قرار دادن آنها را ارائه داد.

وی در ادامه در ارتباط با بوجه علم و فناوری در کشور و سایر کشور های صنعتی و در حال رشد افزود:این موضوع نیز مورد بررسی قرار گرفت تا ببینیم براساس آن هر یک از کشورها چه میزان از بودجه خود را به علم و فناوری اختصاص میدهند که البته این موضوع مورد استقبال قرار گرفت وعلاوه بر نکات مثبتی  که داشت،نگرانی هایی در این رابطه بیان شد.

کبکانیان خاطر نشان کرد : در حوزه نظارت به بررسی بوجه پرداختیم  و رصد بودجه از مرکز آمار ، شورای انقلاب فرهنگی ، معاونت علمی ، وزارت بهداشت آغاز شده است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت : در برنامه سوم و چهارم ماده 49 قانون هایی داشتیم که آسیب های آن شناسایی و کار کارشناسی اولیه انجام شده است و با مشارکت دانشمندان علم و فناوری  و با کارهای پژوهشی آسیب ها مورد بررسی قرار گرفته است./م
برچسب ها: نقشه ، بودجه ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار