" عبدالله گل " رییس جمهور ترکیه سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل آغاز کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه روسیاالیوم ؛ " عبدالله گل " رییس جمهوری ترکیه دقایقی پیش سخنرانی خود  در مجمع عمومی سازمان ملل را آغاز کرد . 

وي در آغاز سخنان خود مدعي شد:اقدامات رهبران سوريه خشونت را در خارج از اين كشور گسترش داد و ما با عدم امنيت اجتماعي روبرو شديم.
رئيس جمهور تركيه با اشاره به اينكه مهم ترين موضوع كنوني موضوع سوريه است ودر ادامه مدعي شد:بايد نظام سوريه را پس از استفاده از سلاح شيميايي بر ضد غيرنظاميان مواخذه كرد.

وي همچنين گفت:شوراي امنيت در تحمل مسئوليت خود در سوريه شكست خورده است وامكان ندارد كه ما در قبال تداوم اوضاع سوريه ساكت بنشينيم.

"گل"افزود:رهبراني كه به دنبال حكومت با توسل به زور هستند در اشتباه بوده وهر كسي كه از سلاح شيميايي استفاده كند در مقابل محاكم بين المللي بايد پاسخگو باشد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود مدعي شد:توافق بر سر امحاي سلاح شيميايي نبايد اين اجازه را به نظام سوريه بدهد كه از مسئوليت هاي خود فرار كند.

"عبدالله گل" با ابراز استقبال تركيه از توافقنامه آمريكا-روسي درخصوص امحاي سلاح شيميايي سوريه تاكيد كرد:بايد اين توافقنامه به قطعنامه اي حقيقي وملموس در شوراي امنيت مبدل شود.
انتهاي پيام/


برچسب ها: سخنرانی ، گل ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار