در گردهمایی روسای موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی سرپرست وزارت علوم دو نکته کلیدی مطرح کرد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛ دکتر توفیقی سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری افزود: نکته اول در مورد نقش مردم است اصل 44 قانون اساسی که به نقش مردم در امور کشور می پردازد زمانی عملی می شود که به مردم اعتماد کنیم و بدانیم ظرفیت های بخش خصوصی بیشتر از ظرفیت های بخش دولتی است و نباید به بخش خصوصی با نگرانی نگاه کنیم.
 
وی گفت: اکنون هم تحولات جمعیتی را دچار هستیم و هم تغییراتی در آموزش عالی داریم که نشان می دهد دچار تغییراتی شده ایم و باید این تحولات در نظر بگیریم و ما و همکارانمان باید در گردونه این تحولات باشیم.

وی ادامه داد: مشکلاتی که در دیدگاه ها و نظرات وجود دارد ممکن است درست نباشد مشکل در برنامه ریزی نیست این مشکلات به وجود می آید و ما باید تدابیری بیندیشیم که در چرخه سياسی و آموزشی حضور داشته باشیم و بهترین کار این است که دولت کار را به بخش خصوصی واگذار کند و ما هم باید با هم فکری و همکاری این مشکلات را حل کنیم.

دکتر توفیقی ادامه داد: اتحادیه موسسات غیر انتفاعی باید صورت گيرد و شخصیت مستقل موسسات نیز باید باشد و با اتحادیه به رفع این مشکلات بپردازیم.

وی با بیان اینکه در عرصه آموزش باید سیاست را فراموش کنیم گفت: نگاه ها باید علمی و کارشناسی باشد و فقط تدابیر علمی به کار ببریم./ع2
برچسب ها: آموزش ، انتفاعی ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار