«جلال نصیری هانیس» که با فیلم «من او را می‌شناسم» در جشنواره کودک و نوجوان شرکت کرده، این فیلم را روایتی کودکانه دانست که از شیوه پست مدرن بهره گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، «جلال نصیری هانیس» کارگردان فیلم «من او را می شناسم» در گفت و گو با ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، درباره موضوعی که در این فیلم ویدئویی به سراغ آن رفته، گفت: داستان فیلم الهام گرفته از افسانه‌های کهن است. فیلم درباره دختری است که در یک آبادی، قادر به صحبت با مردم نیست و پسربچه‌ای تلاش می‌کند که میان او و مردم آبادی ارتباط برقرار کند.

وی درباره بهره بردن از افسانه ها در روایت قصه گفت: ما هنوز هم با افسانه‌های کهن زندگی می‌کنیم و باید آن را به نسل بعد انتقال دهیم. بسیاری از ما در تقابل با مشکلات روزمره، در ذهن رویاپردازی می‌کنیم و دست به خلق افسانه می‌زنیم و من نیز به همین دلیل در شکل گیری قصه از افسانه استفاده کردم.

او در پاسخ به این سوال که فیلم چگونه روایت می‌شود، گفت: قصه فیلم را به گونه‌ای نوشتم که قصه‌های فرعی در خدمت پیشبرد قصه اصلی هستند و به نوعی شیوه پست مدرن را در روایت داستان رعایت کردم.

نصیری هانیس درباره چگونگی نگارش فیلمنامه گفت: نوشتن فیلمنامه حدود 6 سال به طول انجامید زیرا اولین فیلم بلند داستانی من بود و احساس کردم نیاز است دقت بیشتری بر فیلمنامه داشته باشم.

این کارگردان درباره این که فیلم درباره کودک است یا برای این قشر در نظر گرفته شده گفت: حکایت افسانه‌ها برای کودکان بسیار جذاب است به همین دلیل توانایی جذب مخاطب کودک را دارد اما می‌تواند درباره کودک هم باشد.

نصیری گفت: من به دلیل حضورم در کسوت معلمی همیشه دغدغه آموزش و ترتیب را داشته‌ام و در فیلم‌هایم نیز این مقوله را رعایت کرده‌ام.

وی گفت: من از طبیعت بکر کردستان برای ساخت فیلم استفاده کردم به دلیل بکر بودن و زیبا بودن این طبیعت، تصاویر جذابی در این فیلم خلق شده است.

نصیری پیش از این ساخت فیلم «زمین فوتبال» را تجربه کرده که در جشنواره‌های برلین، کودک و نوجوان همدان، رویش، اصلاح الگوی مصرف  و... موفق به کسب جایزه بهترین فیلم شده است. اولین فیلم بلند داستانی فیلمساز طی 35 جلسه در کردستان منطقه دیوان دره جلوی دوربین رفته است.
بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامی‌داشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار