عضو كميسيون مشورتي شوراي انقلاب فرهنگي گفت: رئيس‌ و مسئولان دانشگاه‌ها بايد از كارمندان و كاركنان حجاب را، مانند بقيه قوانين و مقرراتي كه معين شده مطالبه كنند.

"‌صابر اکبري‌جدي" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه شوراي عالي انقلاب فرهنگي مجموعه‌اي است كه وظيفه سياست‌گذاري را برعهده دارد و بر مراحل اجرايي نظارت مي‌کند؛ اظهار داشت: اين نهاد بايد با رصد محيط‌هاي دانشگاهي از اعمال قوانين آگاه شود و در صورت بروز هرگونه مشكل و آسيب آن‌ها را ريشه‌يابي کرده و براي اصلاح آن به مجموعه‌هاي ذي‌ربط گزارش دهد.

وي افزود: دانشگاه مانند همه عرصه‌هاي فرهنگي، پيچيدگي‌ها و ظرافت‌هاي خاص خود را دارد که بايد براي جا انداختن فرهنگي در اين مجموعه شرايط، ضوابط و ظرافت‌ها را برانداز كنيم.
 
عضو كميسيون مشورتي شوراي انقلاب فرهنگي با بيان اينکه از نظر قوانين و ضوابط مبني بر عملي شدن حجاب با مشكلي مواجه نيستيم، گفت: مسئله رعايت پوشش در دانشگاه‌ها براساس چارچوب‌ها نياز به كار ويژه‌اي دارد.
 
اکبري‌جدي ابراز کرد: در مورد مسائل فرهنگي اقناع افراد مسئله بسيار مهمي بوده و لذا افراد جامعه بايد درباره مسئله حجاب قانع شوند.
 
وي با اشاره به مصوبات شوراي عالي فرهنگي درباره رعايت حجاب و پوشش صحيح در دانشگاه‌ها تصريح کرد:  اخيرا در آيين‌نامه اسلامي شدن دانشگاه‌ها به مسأله حجاب و پوشش صحيح در مجموعه‌هاي آموزشي  پرداخته شده است.
 
عضو كميسيون مشورتي شوراي انقلاب فرهنگي تأکيد کرد: الزام مديريتي نقش بسزايي در قالب مطالبه اداري و مديريتي براي پوشش صحيح در دانشگاه‌ها ايفا مي‌كند.

اکبري‌جدي در ادامه اضافه کرد: رئيس‌ و مسئولان دانشگاه‌ها بايد از كارمندان و كاركنان حجاب را، مانند بقيه قوانين و مقرراتي كه معين شده مطالبه كنند.

وي توجه به پوشش صحيح در دانشگاه‌ها را لازم دانست و عنوان کرد: دقت در پوشش و نوع حجاب در زنان و مردان فضاي دانشگاه را تعديل مي‌كند و موجب آگاه شدن دانشجويان با روال و چارچوب دانشگاه مي‌شود.
 
عضو كميسيون مشورتي شوراي انقلاب فرهنگي خاطرنشان کرد: براي به نتيجه رسيدن مسئله حجاب بايد كاري به صورت همه جانبه و هماهنگ صورت گيرد، چراكه حركت ما برخلاف جريان‌هاي حاضر در عرصه فرهنگي دنيا در رسانه و بسترهاي انتقال فرهنگ است.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار