عفونت سودومونا شایع ترین عفونت میکروبی است که در اثر مصرف لنزهای غیر استاندارد در قرنیه ایجاد شده و سبب کوری چشم برای همیشه می گردد.

دکتر شمس چشم پزشک و متخصص در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: انواع مختلف لنزها عبارتند از: لنزهای تماسی که برای دید بهتر استفاده می شوند که درای 2 نوع سخت و نرم هستند.

لنزهای درمانی: زمانی که سوراخی در قرنیه ایجاد می شود استفاده می شوند.

لنزهایی که در عمل آب مروارید برای افرادی که خیلی خیلی نزدیک بین هستند، از لنزهایی با شماره های خیلی بالا استفاده می شود.

وی ادامه داد: تمامی لنزها باید با تجویز پزشک بوده، حتی لنزهای زیبایی که اگر فرد دچار عارضه شد بتواند به پزشک مراجعه کند.

لنزهای موجود در بازار بدون استاندارد بوده و استفاده از آن بدون نظر پزشک عوارض خیلی مهمی به دنبال دارد.

این متخصص چشم در خصوص اینکه چه افرادی باید از لنز استفاده کنند تصریح کرد: کسانی که قوز قرنیه دارند و عینک پاسخگوی نیاز آنها نیست و افرادی که شماره چشم آنها 17- و 16- است و باید از عینک های خیلی قطور استفاده کنند.

وی در خصوص آسیب های لنزهای غیرمجاز افزود: این لنزها عوارض قرنیه و عفونت های مختلف میکروبی که شایع ترین آن سودومونا (sodomona) است ایجاد می کند که سبب می شود فرد برای همیشه نابینا گردد.

ضرورت دارد افراد در جریان باشند.

استفاده از لنز به شکل معمول خیلی خیلی خطرناک بوده و باید حتما تحت نظر پزشک استفاده گردد، حتی لنزهای زیبایی.

وی در پایان اظهار داشت: اگر افراد بعد از قراردادن لنز دچار قرمزی و سوزش در چشم خود شدند، باید بلافاصله لنز را خارج کرده و به پزشک مراجعه کنند. استفاده از لنز به مقدار زیاد اشک در چشم احتیاج دارد که افراد سالمند بدلیل خشک شدن چشمهایشان نباید از لنزهای زیبائی استفاده کنند، زیرا عفونت و عوارض زیادی را به همراه دارد./ع2

برچسب ها: لنز ، چشم ، زیبایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار