مدیر عامل سازمان میوه و تره بار تهران، گفت: راه اندازی رادیو داخلی آن لاین آوای شهر در راستای تقویت فضای فرهنگی در میادین اجرایی شده است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ حسین صفایی در هفتمین جلسه علنی در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سهم سازمان میادین در تامین اغلام سبد خانوارهای شهر تهران اظهار داشت: در 192 نقطه شهر تهران میادین میوه و تره بار فعالیت دارند که روزانه 326 هزار نفر برای خرید مایحتاج خود به این میادین مراجعه می کنند که در روزهای پنجشنبه این آمار به 500 هزار نفر می رسد.

وی افزود: از سال 88 ادغام سازمان سردخانه تهران بر اساس مصوبه شورای سوم در میادین میوه و تره بار در حالی که نیروها 762 نفر است و ضمن آنکه 21 دامپزشک در میادین میوه و تره بار مشغول به کار هستند.

مدیر عامل ساز مان میادین میوه تره وبار و فرآورده های کشاورزی شهرداری تهران اظهار داشت: در راستای تقویت فضای فرهنگی در میادین از سال گذشته رادیو داخلی آن لاین آوای شهر طراحی شد به طوری که سه ساعت منتهی به اذان ظهر و سه ساعت قبل از اذان مغرب پخش می شود.


صفایی در ادامه اظهار داشت: ازسالهای گذشته کارگران سازمان میادین ساختار خاصی را در خصوص استخدام ایجاد کرده که این ساختار کمتر اصلاح شده و سال گذشته خرج ساماندهی کارکنان میادین نیز طراحی شد که روزانه 5 تا 6 هزار نفر در آن کار می کنند.

وی افزود: راه اندازی نیروگاه تولید برق در سازمان میادین میوه و تره بار از جمله طرحهای افزایش  کیفیت مواد غذایی از سوی این سازمان است که در بخش آزمایشگاهی و پایش سموم و فلزات سنگین و همچنین نیترات و محصولات کشاورزی انجام شده است.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره شهرداری تهران افزود: نتایج این آزمایشات نشان می دهد دربهار سال 90 ، 10.8 میوه و تره بار عرضه شده در شهر تهران سموم بالاتر از حد مجاز داشته و در زمستان 90 به 5.7 درصد، در تابستان 91 1.4 درصد و در پاییز 91 ، 7.14 درصد بوده است.

صفایی با اشاره به میزان مرغ مصرفی خانوارهای تهران گفت: مرغ بازار مصرفی تهران از ده استان وارد می شود که از این میزان 25 تا 30 درصد تولید خود تهران است و نمونه گیری طرح نیز از محصولات وارده این ده استان انجام شده که نتایج آن در 20 آیتم شامل مواد شیمیایی، سموم داروها و همچنین آنتی بیوتیکها مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: معمولا  نگرانی مردم از وجود هورمون ها و آنتی بیوتیکها در مرغ است اما نتایج آزمونهای ما نشان دهنده چیز دیگری است و آزمایشگاه سازمان دامپزشکی کشور در این خصوص مرجع به شمار می رود.

صفایی افزود: در خصوص  میوه ها 3 محصول وارداتی شامل سیب، موز و پرتغال بیشترین واردات را دارد که به لحاظ ژنتیکی مورد آزمون قرار گرفته اند.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به سرانه مرغ مصرفی در ایران اظهار داشت سرانه مرغ بین 20 تا 22 کیلو برای هر ایرانی است و از سال گذشته بسته مرغ در دستور کار این سازمان قرار گرفته و پس از سازمان میادین میوه و تره بار، دامپزشکی توانست کل شهر تهران را ملزم به عرضه مرغ بسته بندی کند و از سال گذشته تنها اجازه توزیع تخم مرغ شناسنامه دار در بازارهای شهرداری داده شده است.

صفایی خاطر نشان کرد: برگزاری نمایشگاه محصولات طبیعی و ارگانیک و هفت کارگاه آموزش تخصصی از جمله مواردی است که بر اساس مصوبه شورای شهر تهران و بویژه در حوزه پایش صورت گرفته و همچنین گزارشهای تفصیلی در این بخش تهیه و به زودی برای رئیس جمهور ارسال خواهد شد.
برچسب ها: میوه ، شهرداری ، میادین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار