آيت الله مصطفي علما گفت: دفاع مقدس در ۸ سال جنگ تحميلي عليه جمهوري اسلامي ايران هم براي كشورهاي قدرتمند جهان و هم براي كشور هاي ضعيف دنيا درس هاي بسياري داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه
آيت الله مصطفي علما  گفت: اين دفاع براي كشورهاي قدرتمند جهان اين درس را داشت كه صرفا قدرت نظامي نمي توان ملتي را از بين برد و ارزش هاي آنها را نابود كرد و براي ملت هاي ضعيف و مظلوم دنيا نيز اين درس را به ارمغان آورد كه با دست خالي اما با پشتوانه معنويت مي توان در مقابل نه تنها بزرگترين قدرتها بلكه در مقابل همه دنيا ايستاد و نه تنها قد خم نكرد بلكه روز به روز قدرتمندتر و با عظمت تر شد.
آيت الله علما در ادامه اظهار داشت: وقتي شرق و غرب در لباس صدام و رژيم بعث با هدف از بين بردن حكومت اسلامي به ايران حمله كردند ما حتي توان ساختن سيم خاردار را نداشتيم اما با مقاومت اين ملت بزرگ امروز ده ها نوع موشك با بردهاي مختلف را در كشور خود مي سازيم كه اين بزرگترين درس دفاع مقدس براي دنيا خواهد بود كه با معنويت و استقلال مي توان به بالاترين درجات رسيد.
وي افزود: در آن روزها شرق و غرب تلاش مي كردند كه حكومت نو پاي اسلامي ايران را از پاي درآورند چرا كه تحليل گران آنها مي دانستند اگر اين چنين حكومتي در دنيا قدرت بگيرد موازنه قدرت آنها را بر هم خواهد زد و آنها در اجراي اين هدف خود موفق نشدند اما پيش بيني هاي آنها مبني بر بر هم زدن قدرت آنها توسط اين حكومت اسلامي به حقيقت پيوست و امروز ايراني كه سيم خاردار را از خارج وارد مي كرد جزو قدرتمند ترين كشور هاي جهان شده است.
امام جمعه كرمانشاه در ادامه گفت: هيچ دستاوردي ماندگار نخواهد بود مگر آنكه رنگ و بوي معنويت و الهي داشته باشد و قدرت واقعي نيز همين است.
وي گفت: حضرت علي (ع) مي فرمايد هر چه كه در دنيا وجود دارد و هر آنچه كه مي خواهيد انجام دهيد را از دو بعد بررسي كنيد و آن دو بعد باقي و فاني بودن امور است و سعي كنيد هر كاري كه انجام مي دهيد بعد باقي داشته باشد و حركت در مسير الهي و معنويت است كه تنها باقي مي ماند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، دفاع ، مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.