آيت الله صافي گلپايگاني از مراجع عظام تقليد گفت: تحديد نسل براي همه كشورهاي اسلامي زيان بار و تهديدي بالقوه است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، اين مرجع تقليد در ديدار با اعضاي كميته علمي كنگره بين المللي اخلاق توليد مثل جهرم كه به تازگي در قم برگزار شد، با اشاره به نكاتي در مورد زيان هاي سياسي و اجتماعي تحديد نسل در جهان اسلام ، موضوع توجه به كثرت جمعيت را بسيار با اهميت دانست.
آيت الله صافي گلپايگاني ، پيش از اين نيز ديدگاه هاي خود را در پيامي به نخستين همايش اخلاق و شيوه هاي نوين درمان ناباروري جهرم بيان كرده بود.
اعضاي كميته علمي كنگره بين المللي اخلاق توليد مثل جهرم همچنين در سفر به قم با آيت الله العظمي حسين شب زنده دار جهرمي از فضلاي حوزه علميه قم ديدار كرد.
اين مرجع تقليد هم با تبيين نقش كثرت جمعيت در قدرتمندي امت اسلامي از نگاه قرآني به اهميت عنصر اخلاقي توكل در زمينه سازي خانواده و توليد نسل تاكيد كرد.
همچنين آيت الله هادوي تهراني مدير موسسه رواق حكمت قم هم در ديدار با اعضاي این كميته گفت: عناصر اخلاقي تاثيرگذار در افزايش جمعيت بايد در همه ابعاد لحاظ شود.
مدير مركز تحقيقات زنان و خانواده حوزه علميه قم هم در ديدار با اعضاي كميته علمي كنگره بين المللي اخلاق توليد مثل جهرم ، بیان کرد: همان گونه كه رهبر معظم انقلاب بيان كردند، تصميم گيري و تغيير راهبردهاي جمعيتي و تنظيم خانواده بايد با رويكرد و نگرش جامع به مسائل كشور و كارشناسي دقيق و به روز، صورت گيرد و با اتكاي به اين شيوه براي آن برنامه ريزي شود.
حجت الاسلام دكتر محمد رضا زيبايي نژاد ، در بخش ديگري از مطالب خود به پژوهش‌هاي مهم اين مركز در مورد كنترل جمعيت و همچنين مشكلات اقتصادي و فرهنگي موجود مطالبي بيان كرد.
در اين ديدارها ، حجت الاسلام دكتر لطف الله دژكام امام جمعه جهرم و دبير علمي كنگره بين المللي اخلاق توليد مثل جهرم ، گزارش هايي از برنامه هاي اين كنگره در ارتباط با مقوله هاي علمي، فقهي و بين المللي ارائه و همچنين پيرامون اهميت مساله اخلاق در پيوند با موضوع جمعيت در جهان اسلام مطالبي بيان كرد.
نخستين كنگره بين المللي اخلاق توليد مثل ، همزمان با سومين همايش ملي اخلاق و شيوه هاي نوين درمان ناباروري آذر ماه امسال به ميزباني دانشگاه علوم پزشكي جهرم برگزار خواهد شد.
مقررشده است در اين كنگره ، وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي، آيت الله تقوي رييس شوراي فرهنگ عمومي كشور، رييس مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي و چندين شخصيت علمي و فقهي داخل و خارج كشور كه در حوزه هاي مرتبط با اخلاق پزشكي و اخلاق در درمان ناباروري فعال هستند، شركت كنند.
شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ كيلومتري جنوب شرقي شيراز قرار دارد./س

برچسب ها: نسل ، تهدید ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.