سخنران حرم مطهر رضوی گفت: معرفت و شناخت از وجود نورانی امام‌رضا(ع) مسیر سعادت و محبت به ایشان موتور محرک راه سعادت است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله هادی در سلسله جلسات دین نشاط زندگی که با موضوع آداب زیارت در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اگر انسان معرفت و محبت نسبت به امام‌رضا(ع) داشته باشد، زیارت با معرفت در دنیا و آخرت نصیب او خواهد شد.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: اگر فردی با پول شبهه ناک به زیارت امام‌رضا(ع) آمده است، اینجا با امام عهد ببندد که پس از زیارت اموال خود را پاک می‌کند. به زیارت آمده‌ایم تا خدایی شویم و خدایی شدن ما در گروی پاک کردن اموالمان از مال شبهه ناک است.

سخنران حرم مطهر رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت شناخت و معرفت جایگاه رفیع امام رضا(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: معرفت یعنی دانش همراه با باور. گاهی انسان به زیارت می‌آید، اما همین اندازه از امام شناخت دارد که ایشان فردی صالح، درست‌کار و مهربان بوده‌اند که کسی از در خانه ایشان دست خالی برنگشته است. این نوع معرفت، همان شناختی است که برخی از برادران اهل سنت که به زیارت امام رضا(ع) می‌آیند، از ایشان دارند.

وی افزود: اما گاهی انسان به زیارت می‌آید و باور دارد که به زیارت یکی از اولیاء الهی و حجت خداوند بر زمینیان آمده است. البته لطف و کرم امام رضا(ع) آنقدر گسترده است که هرکسی با هر اعتقادی به این بارگاه مشرف شود، از خوان نعمت و رأفت این امام رئوف بهره‌مند خواهد شد. اما عرفان و معرفت همراه با عمل و پیروی از این بزرگوار موضوعی است که می‌تواند سعادت آدمی را در پی داشته باشد./س

برچسب ها: محبت ، موتور ، راه ، سعادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.