جاده حدود 35 کیلومتری چمستان به آمل در استان مازندران به دلیل نداشن شانه خاکی و علائم مناسبت به جاده مرگ معروف شده که هر ماه جان شماری از هموطنانمان را می گیرد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری .

در حال حاضر جهاد نصر میثاق پیمانکاری ساخت و مرمت جاده چسمتان آمل را عهده دارد است که به دلیل متولیان راه و شهرسازی، پیمانکار قبلی به دلیل مشکلات مالی کار را معطل گذاشت و پیمانکار جدید طبق قرارداد تاکنون هفت کیلومتر از مسیر را خاکبرداری کرده است و به دلیل پرداخت نشدن مطالبات، روند اجرای کار به کندی صورت می گیرد.

مشکل تهیه مصالح، مشکل تامین اعتبار از جمله دلایل روند کند بهسازی مسیر چمستان آمل عنوان می شود.

نماینده مردم، نور و محمودآباد در مجلس نیز با اشاره به مشکلات جاده چمستان به آمل گفت: این جاده متناسب با تردد خودروهای20 سال قبل است و به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای امروز نیست و نتوانستیم زیرساختها را در این مسیر فراهم کنیم.

عبدالوحید فیاضی با بیان اینکه باید در سالهای قبل برای ایجاد زیرساختها در این مسیر فکری می شد، افزود : متاسفانه استفاده درستی از فرصها نشد و جاده چمستانآمل به جاده مرگ معروف است.

به گفته وی : همواره شاهد تصادفات شدید در این محور هستیم و رفع مشکلات آن دغدغه اساسی اهالی منطقه است.

نماینده مردم، نور و محمودآباد در مجلس تامین مصالح را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: مصالحی که باید برداشت و در کنار جاده ریخته شود باید از کجار تامین شود و با اینکه چندین معدن داریم اما برای برداشت مصالح، مقاومت های مردمی را شاهد هستیم و تاکنون چندین جلسه را برگزار کردیم تا جلوی مقاومتهای مردمی را بگیریم.

فیاضی افزود : ما باید جاده را درست کنیم تا خطر مرگ را کاهش دهیم و اکنون پیمانکار تعهد داده تا مصالح را بیاورد و شانه های خالی جاده را پر کند.

واژگونی مینی بوس و مجروحیت 21 سرنشین آخرین گزارش تصادفی بود که هفته گذشته در جاده چمستان آمل گزارش شده است و همچنان حادثه در کمین رهگذران و مسافران این مسیر پرمسافر است که کاهش تلفات نیازمند تلاش جدی مسئولان برای رفع مشکلات و بهسازی مسیر است.

بخش چمستان نور 95 روستا دارد/س.

برچسب ها: کندی ، بهسازی ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.