رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي تهران با بيان برگزاري موفق نخستين نشست شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي در دولت يازدهم تأکيد کرد: همگرايي همه بخش ها براي ايجاد جهش در رشد اقتصادي و ايجاد تحولات پايدار و مثبت، ضروري است و هر دو طرف عزم جدي دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد در باشگاه خبرنگاران، يحيي آل اسحاق اظهار داشت: اين نشست در اجراي قانون برنامه پنجم توسعه بوده و تاکنون 32 نشست برگزار شده است.

وي گفت: ترکيب شورا شامل وزراي اقتصادي و فعالان و نهادهاي بخش خصوصي است و بايد با شناخت واقعيت ها و

نيازهاي  اقتصادي تلاش کنيم براي رفع مشکلات کوتاه مدت، تدبيرسازي و براي برنامه ريزي بلند مدت هم بسترسازي شود.

آل اسحاق تاکيد کرد: اين دولت در تعامل با بخش خصوصي جدي است و دو طرف مي خواهند بر اساس شرايط اقتصاد ملي و بين المللي بستر کارآمدي را براي جهش اقتصادي فراهم آورند و اين نشست ها در سطح ملي و استاني برگزار مي شود.

رئيس اتاق بازرگاني، صنايع ، معادن و کشاورزي تهران با تاکيد بر اينکه آهنگ رشد تجارت از رشد توليد در کشورهاي پيشرفته جلوتر است، گفت: بايد با ساماندهي محيط هاي بين المکللي اقتصاد ملي، سهم ايران را از تجارت جهاني افزايش دهيم تا مزيت هاي نسبي کشور هم در توليد ثروت شکوفا شود.

آل اسحاق اظهار داشت: تجارت يکي از منابع ناب براي افزايش نرخ رشد اقتصادي است و همه کشورها به توسعه توليد صادرات محور مي انديشند.

وي گفت: بخش خصوصي با همه واقعيت هاي اقتصادي کشور در روي زمين آشنايي کامل دارد و مي تواند در تدبيرسازي به دولت کمک کند و بايد از فضاي مثبت و‌ آرامش بازار حفاظت کنيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: صنایع ، معادن ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار