معاون نظارت وبازرسي سازمان بازرگانی آذربایجانشرقی باتاكيد بر برخورد جدي وقاطع با اين مساله افزود: با توجه به ظرفيت اشتغال زايي بالاي اين صنعت تقويت برند سازي وتوجه به كيفيت و تنوع در طراحي، حمايت هاي مادي ومعنوي ازاين صنعت و فرهنگ سازي براي مصرف كنندگان و توليد كنندگان مي تواند موجب احياي مجدد اين صنعت در استان گردد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،عطاپور با اعلام اين خبر گفت: علي رغم قرارگيري البسه وپوشاك دراولويت دهم كالايي و ممنوعيت واردات آن همچنان شاهد وجود حجم زيادي از پوشاك با برندهاي خارجي در سطح بازار هستيم.

عطاپور ادامه داد: متاسفانه بررسي هاي به عمل آمده حاكي از اين است بيشتر توليدات داخلي با برند و مارك خارجي عرضه مي گردد.

وي با تاكيد بر برخورد جدي وقاطع با اين مساله افزود: با توجه به ظرفيت اشتغال زايي بالاي اين صنعت تقويت برند سازي وتوجه به كيفيت و تنوع در طراحي، حمايت هاي مادي ومعنوي ازاين صنعت و فرهنگ سازي براي مصرف كنندگان و توليد كنندگان مي تواند موجب احياي مجدد اين صنعت در استان گردد.

وي با بيان اينكه پارچه به عنوان مواد اوليه در توليد پوشاك محسوب مي گردد، اضافه نمود: ليكن چون به عنوان كالاي لوكس تلقي و در رديف اولويت دهم كالايي قرارگرفته ، با ممنوعيت واردات قانوني مواجه گرديده و اين مساله آسيب هايي را از حيث ايجاد تنوع و رقابت به اين صنعت وارد نموده است.

عطاپور اظهار داشت: اين موضوع بايد از طريق معاونت هاي مربوطه وزارت صنعت معدن وتجارت و ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارزكشور پيگيري گردد تا واردات پارچه نيز همانند مواد اوليه ساير صنايع محسوب شده و آزاد شود./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.