یکی از تهدیداتی که به خاطر خشکسالی، باغ های دیم فارس را در خطر قرار داده است، آبرسانی دستی به محصولات این باغ ها است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، رئیس جهادکشاورزی شهرستان استهبان با بیان اینکه خشکسالی های چند سال گذشته خسارتهای جبران ناپذیری برجای گذاشته، بیان کرد: در این مدت اقدامات زیادی برای جلوگیری از خشک شدن درختان انجیر که برخی از آنها نیز قدمتشان به یک قرن هم می رسد انجام شد.

بوستانی گفت: طی چند سال گذشته وضعیت انجیرستان های استهبان به دلیل خشکسالی آنقدر نگران کننده شده که معیشت مردم در این شهرستان نیز به مخاطره افتاده است.

وی افزود: اما اکنون کارشناسان امر از تهدیدات دیگری خبر می دهند که حیات این انجیرستانها را مورد هدف قرار داده است. آبرسانی دستی به انجیرستانهایی که تمام شهرتش به دیم بودن است و یا هجوم آفت، برخی از این تهدیدات به شمار می رود.

بوستانی با اشاره به اینکه آبیاری بی رویه دستی از سوی مردم هم اکنون به یک تهدید تبدیل شده، گفت: متاسفانه به دلیل خشکسالیهای اخیر مردم اقدام به آبیاری انجیرستانها به صورت دستی کرده و این امر یک تهدید برای درختان انجیر به شمار می رود.

رئیس جهاد کشاورزی استهبان با بیان اینکه بزرگترین حسن انجیرستانهای استهبان و مشهور بودن آنها به دیمی بودنشان است، ادامه داد: متاسفانه این اتفاق در حالی رخ می دهد که در طول سال فقط یک بار باید به صورت دستی درختان را آب داد اما در حال حاضر باغداران به این موضوع توجهی نمی کنند./ز

برچسب ها: آبرسانی ، دستی ، باغ ، دیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.